Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem inne i Systeminställningar.


Lett

Rekommendera Poster

Kanske finns någon liknande tråd men hittar inte. Men inne i Systeminställningar så hade jag ClearDock och sedan trodde jag att det skulle försvinna om jag tog "Ta bort inställningspanelen ClearDock" Och det gjorde det men jag behöver tillbaka den och vet inte hur man gör. ClearDock är fortfarande installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du installerar sådana program, s.k haxies så kolla om det finns en avinstallerare.

 

Det gjorde jag åt dig, och det finns, så plocka fram installeraren, eller dra ner programmet igen och använd dess avinstallerare ;)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte inte, den är fortfarande inte i Systeminställningar.

 

Testa med att starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång då jag hade ett liknande problem, så sökte jag med namnet i sökrutan på hårddisk fönstret och tog bort de olika delarna manuellt och då for

allt från systeminställningarna.

 

Det fönster som öppnar sig då man klickar på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då man skriver in sökordet i fönstrets sökruta, så kommer det upp ett antal filer som har med detta att göra. (Med namnet att göra)

 

Man kan då manuellt markera dessa filer och om man har en mus med en knapp,

trycka ner ctrl-knappen samtidigt som man markerar det som ska bort och då kommer en meny upp där du kan välja vad som skall göras.

 

Har du en mus med två knappar, så markerar du och trycker ner den högra knappen så att en meny kommer upp där du kan välja flytta till papperskorgen.

 

Eftersom du flyttar dessa saker till papperskorgen, så finns det du kastar bort synligt kvar i fönstret tills ess att du tömmer papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske finns någon liknande tråd men hittar inte. Men inne i Systeminställningar så hade jag ClearDock och sedan trodde jag att det skulle försvinna om jag tog "Ta bort inställningspanelen ClearDock" Och det gjorde det men jag behöver tillbaka den och vet inte hur man gör. ClearDock är fortfarande installerat.

 

 

Ehh...vill du bli av med ClearDock eller har du tappat bort det och vill ha det tillbaka? Lite otydligt vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar de alltså inte att tanka hem det igen och göra en nyinstallation?

Min tanke var att du tankar hem, och gör avinstallation först, och därefter nyinstallation.

 

Själv vill jag inte ha skräpet på min dator, så jag vill inte testa hur det fungerar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tappat bort det och vill få tillbaka det...

 

Men hur menar du då med "att det fortfarande är installerat"? Annars är det väl bara att hämta hem en ny installationsfil från Unsanity och installera igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ClearDock ska fungera så måste även Application Enhancer vara installerat, har du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...