Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar tg-kommandon vid start


andrho

Rekommendera Poster

Upptäckte att klockan i menyraden visade fel tid; prick två timmar för lite men att den visade rätt tid i systeminställningar. Fick ingen ordning på detta och tänkte nollställa pram-minnet genom alt+com+p+r osv men det gick inte. Ett enda startbong så var det igång. Provade flera gånger. Testade att välja startskiva genom att hålla ner alt-tg vi start men det gick inte heller. Tangentbordet är ett sprillans nytt Apple blåtand och nu börjar jag fundera på om det är så att kontakten dator-tg-bord upprättas först en bit in i startprocesen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tror att kontakt med bt-tangentbord upprättas först efter inloggning. Jag har en PB

med ett bt-tangentbord och har märkt att jag måste använda PB:ns egna tangentbord för att kunna logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tror att kontakt med bt-tangentbord upprättas först efter inloggning. Jag har en PB

med ett bt-tangentbord och har märkt att jag måste använda PB:ns egna tangentbord för att kunna logga in.

Nopp inte efter inloggningen, för då hade inte jag kunnat logga in då jag bara har BT tangentbord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är med datorer som har inbyggt BT, men min med dongel kan inte använda tangentbordet för att starta med alt eller c tangenten under start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag har en gammal G4 med extern dongel; det verkar alltså som om vi har samma problem. Marsch tillbaka till Media Markt - eller går det att lösa på något sätt? Ibland är man ju tvungen att starta med hjälp av någon tangent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nopp inte efter inloggningen, för då hade inte jag kunnat logga in då jag bara har BT tangentbord :)

 

Ja, det verkar ju mer logiskt att man ska kunna logga in, men då måste jag minnas helt fel...har tydlig minnesbild av att bt-tangentbordet inte funkade att logga in med sist. Men man stänger ju inte av så himla ofta så jag verkar som sagt minnas fel...

 

Hur som helst är det väl att rekommendera att ha ett USB-tangentbord tillgängligt för de som har burkar utan inbyggt tangentbord. Behövs ju bara lite enkel batteribrist för att man ska stå utan kontakt med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mitt BT-tangentbord (och mus) kommer igång först en stund efter att inloggningsrutan har kommit upp på skärmen. Lite störande, men det fungerar ju iallafall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...