Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone importering


swither

Rekommendera Poster

Hej! Jag och en kompis tänker antagligen importera ett antal iPhones och mjukvaruupplåsa dem enligt iphonesimfree metoden. Har själv en egen iPhone som jag kommer låsa upp med denna metoden.

 

Vi hade tänkt sälja dem för ca 7000 kr st för 8 gb versionen upplåst, patchat för svenska bokstäver på tangentbordet osv så den fungerar bra i sverige.

 

De kommer finnas att hämta i stockholm eller skickas mot fraktkostnaden.

 

Någon här som är intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att gnälla men det låter ganska dyrt. Med tanke på att telefonen kostar $399 och hacket ca $50, patchar etc är seda gratis. Priset med skatter etc bör hamna runt 3500 SEK.

Fast får du dem sålda så tjänar du iaf en hacka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pontuskrusing

Köpte just min Iphone för 3000kr och säljaren märkte dessutom den som gåva så jag slipper ju momsen. Ett rimligt pris för en upplåst Iphone vore snarare 5500-6000 med en vinst på 2-500kr per såld Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen varför vi hade tänkt det priset är för att:

 

1) Momsen i tullen i sverige blir en del.

2) Upplåsning

3) Vi tar en viss risk med att importera dem, om där skulle vara något fel på dem så att de inte funkar är det väldigt jobbigt att få service på dem utan att åka till usa, så vi vill täcka ev. förlust.

4) Vi installera svenskt tangentbord och ändrar till svenskt nummer format osv. vilket inte är så lätt för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen varför vi hade tänkt det priset är för att:

 

1) Momsen i tullen i sverige blir en del.

2) Upplåsning

3) Vi tar en viss risk med att importera dem, om där skulle vara något fel på dem så att de inte funkar är det väldigt jobbigt att få service på dem utan att åka till usa, så vi vill täcka ev. förlust.

4) Vi installera svenskt tangentbord och ändrar till svenskt nummer format osv. vilket inte är så lätt för alla.

 

Vart kan man ladda ner eller ändra nummerformatet till telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swither, detta är ju inte ett dugg svårt, bara man kan sin sak, ändrade nummer formatet och la in svensk tangenrbord på...ja typ 3 minuter? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la till en liten punkt i din lista :rolleyes:

 

Anledningen varför vi hade tänkt det priset är för att:

 

1) Momsen i tullen i sverige blir en del.

2) Upplåsning

3) Vi tar en viss risk med att importera dem, om där skulle vara något fel på dem så att de inte funkar är det väldigt jobbigt att få service på dem utan att åka till usa, så vi vill täcka ev. förlust.

4) Vi installera svenskt tangentbord och ändrar till svenskt nummer format osv. vilket inte är så lätt för alla.

5. Vi vill kunna beställa in skumpa på krogen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sep 12, 2007 8:13 AM

Anlänt till FedEx-kontor

NEWARK, NJ

 

Sep 11, 2007 8:00 PM

Lämnat ursprungsplats

WILLISTON, VT

 

 

6:48 PM

Hämtad

WILLISTON, VT

 

10:49 AM

Försändelsedata skickade till FedEx

 

 

KLIAR I FINGRARNA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sep 12, 2007 2:33 PM

Arrived at FedEx location

MEMPHIS, TN

 

Sep 11, 2007 8:16 PM

Left origin

ONTARIO, CA

 

8:00 PM

At local FedEx facility

ONTARIO, CA

 

5:11 PM

Left origin

UPLAND, CA

 

4:56 PM

Picked up

UPLAND, CA

 

 

:D

 

Nån som vet vad som händer om inte fedex har något kontor i min stad (jönköping)?

Vart hamnar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT men jag vill veta in i minsta detalj vad som händer när den kommer :)!

Men när jag sökte efter deras kontor på deras hemsida dök det inte upp nått i Jönköping utan närmste kontor var göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dsssssssssssss

Vart har du och Fnux beställt? Kostnad?

Sep 12, 2007 8:13 AM

Anlänt till FedEx-kontor

NEWARK, NJ

 

Sep 11, 2007 8:00 PM

Lämnat ursprungsplats

WILLISTON, VT

 

 

6:48 PM

Hämtad

WILLISTON, VT

 

10:49 AM

Försändelsedata skickade till FedEx

 

 

KLIAR I FINGRARNA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OFFTOPIC: De har "underleverantörer" - i mitt fall var det Posten. Tack och lov. Fedex lovade att det skulle kommer innan 18.00 den dagen men kvart i sex hade inte hänt något - då åkte jag direkt till poståkeriet och jag fick paketet i sista sekund - skitbra service där. All Trackingsgrejor var totalt onödig eftersom efter "utchecking" från flygplatsen uppdaterades ingenting.

 

Eban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack eban.

Förhoppningsvis är det posten eller schenker som får ta hand om paketet.

Ska komma den 19:e senast 6am.

Jag beställde min Iphone genom electronics-store på ebay för sammanlagt 3100kr.

Gift-märkt paket så jag slipper ju momsen också. Hoppas bara paketet klarar sig välbehållet.

Lite svårt att hävda att det var nått värdefullt i ett paket som är deklarerat för under 40 dollar :P.

Skönt att ha upplåsningen fixad också med tanke på att min kompis krånglat med det några dagar och äntligen lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dyrt, finns nån sida som säljer upplåsta mycket billigare, kommer inte ihåg var bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag och en kompis tänker antagligen importera ett antal iPhones och mjukvaruupplåsa dem enligt iphonesimfree metoden. Har själv en egen iPhone som jag kommer låsa upp med denna metoden.

 

Vi hade tänkt sälja dem för ca 7000 kr st för 8 gb versionen upplåst, patchat för svenska bokstäver på tangentbordet osv så den fungerar bra i sverige.

 

De kommer finnas att hämta i stockholm eller skickas mot fraktkostnaden.

 

Någon här som är intresserad?

 

 

tyvär så tycker jag också de verkar dyrt för 7000kr när den kanske kommer till swe om någon månad..

skulle kanske därimot köpa den för 4500-5000kr för att upplåsnings program osv som finns ute nu e ju inte så svårt att fixa till iphone samt svenskt tangentbord... skulle också vilja veta om de finns nått billigt ställe att köpa den på, helst inte ebay efter som ja vill köpa ifrån någon affär eller företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej! Jag och en kompis tänker antagligen importera ett antal iPhones och mjukvaruupplåsa dem enligt iphonesimfree metoden. Har själv en egen iPhone som jag kommer låsa upp med denna metoden.

 

Vi hade tänkt sälja dem för ca 7000 kr st för 8 gb versionen upplåst, patchat för svenska bokstäver på tangentbordet osv så den fungerar bra i sverige.

 

De kommer finnas att hämta i stockholm eller skickas mot fraktkostnaden.

 

Någon här som är intresserad?

 

Jag är mycket intresserad...när skulle det vara i tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självfallet får du ta vilket pris du vill och om du får sålt dem för ditt otroliga ockerpris så vill jag bara lyfta på hatten. Dock tror jag att du tar en stor risk genom att ta ut en sådan stor vinst. Dels kommer det gå trögare för dig att få sålt dem. Egentligen vil du väl bli av med dem så fort som möjligt? Du vet ju inte när dina lurar blir omodärna. Ditt hack kanske slutar funka eller vad som helst. Du kan ju få sålt dina iPhones genom att sälja till "nära och kära" som egentligen inte hade tänkt att köpa en iPhone (du lurar på dem telefonen helt sonika) vilket också är ganska fult.

 

Slutsatsen av detta är att du egentligen inte har en riktigt bra kundgrupp. Du borde tänka om. Fokusera på en kundgrupp istället. Visst, ta ut en vinst som du är nöjd med men tänk på att du vill att det ska bli en win-win situation. Du vill väl inte att dina polare ska bli förbannade när dem läser att de kunde köpt en iPhone 3000:- billigare från skaparna av många av dessa hacken som dom givit ut gratis men som du sedan har mage att ta betalt för (http://www.ifun.se/category/kopa/)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker 4.295kr per telefon är ett mer lämpligt pris vid iPhone 8GB försäljning i Sverige. Då talar vi om en telefon som är importerad genom tullen och 25% moms betald vid införsel.

 

Borttagning av operatörsspärr och installation av SwePhone 1.0 (åäö, svenska nummer, svenska menyer, svensk GPRS inställning, svenska voicemailinställningar etc) för 500kr.

 

Alla får ju sätta sina egna priser i dessa dagar då tillgången är begränsad och efterfrågan är enorm såklart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...