Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem är jag


Gäst micke_nkpg

Rekommendera Poster

Gäst micke_nkpg

Jag är en användare som nyligen switchat pga att min arbetsgivare tyckte det. Har pysslat med datorer sedan 1996. Är van att kunna byta saker som jag vill. Därav är jag inte upphöjd av glädje inför iMac o andra låsta "system". Dock har alla system sin egna charm.

 

Arbete : Webutveckling / Marknadsföring.

Fritid : Billjud / Tekniska prylar / Politik mm

 

Dock har jag nu på jobbet den funktionen att testa fram om mac kan fungera i vår organisation. Mycket gör det, men lite strular rejält minst sagt.

"Testperioden" kommer pågå till slutet av november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Hej Micke. Välkommen hit! Hoppas du ska trivas i fortsättningen! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känn dig välkommen och hoppas att de diskussioner som pågår här på forumet skall ge dig ett bra tillmötesgående, då du ställer dina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyvälkomnad igen, och lycka till med Macarna på jobbet, strular det så vet du var hjälpen finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte tillhöra dem som välkomnar folk så mycket, men nu säger jag Välkommen Micke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit!

 

Vad är det, mer specifikt, som inte fungerar i "Mac-implementeringen" i er organisation? Är det något som du tror kan lösas, eller är det rena kompatibilitetsproblem?

 

Själv ser jag hur Macen (främst MacBook) har fullkomligt invaderat studentvärlden, i alla fall på Stockholms Universitet, och där fungerar det riktigt bra att köra både Windows och Mac OS X. Det jag saknar är dock stöd för E-legitimation via Nordea för att kunna köra CSN på nätet...

 

P.S. Är också liberal! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen Micke! Håller med dig om att iMacens största svaghet är just att den är så låst. Å andra sidan beror ju detta på en av dess största styrkor, nämligen dess kompakta, "burk"-lösa design. :D Min första Mac blir dock inte en iMac, av den enkla anledningen att jag behöver en notebook. Och bärbara Fujitsju Siemens eller Toshibas är riktigt fugly...

 

Iallfall, hoppas du kommer att ha kul med dina Macar och att jag snart vågar slå till på en MacBook. :lol: Än en gång välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv ser jag hur Macen (främst MacBook) har fullkomligt invaderat studentvärlden, i alla fall på Stockholms Universitet, och där fungerar det riktigt bra att köra både Windows och Mac OS X.

 

Kan rapportera att läget här på Chalmers är likadant. :lol: Ungefär varannan bärbar är en MacBook. Resten utgörs av IBM:s och HP:s...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, och välkommen igen, micke :P

 

Själv ser jag hur Macen (främst MacBook) har fullkomligt invaderat studentvärlden, i alla fall på Stockholms Universitet, och där fungerar det riktigt bra att köra både Windows och Mac OS X. Det jag saknar är dock stöd för E-legitimation via Nordea för att kunna köra CSN på nätet...

 

 

Kan rapportera att läget här på Chalmers är likadant. :lol: Ungefär varannan bärbar är en MacBook. Resten utgörs av IBM:s och HP:s...

Och värre blir det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen,

 

Som Linus tidigare skrev, berätta gärna om dina erfarenheter av testperioden så man kan lära sig.

 

MVH

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.........

Dock har jag nu på jobbet den funktionen att testa fram om mac kan fungera i vår organisation. Mycket gör det, men lite strular rejält minst sagt.

"Testperioden" kommer pågå till slutet av november.

Välkommen igen. Kom med dina frågor och funderingar om era problem så kan vi kanske lösa dem tillsammans.

Jag har ett blandat nätverk med två pc o två Mac.

Det har gett mig en del erfarenheter av den miljön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen micke! hoppas du kommer trivas här och få svar på dina frågor och möjligheter att hjälpa folk med din egen expertis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som "Back To The Future IV" jag förstår inte vad som händer i denna tråd, men nu skall vi vara snälla. Jag har knaprat pepparkakor hela helgen och säger därför;

 

VARMT VÄLKOMMEN TILL FORUMET!

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Som Linus tidigare skrev, berätta gärna om dina erfarenheter av testperioden så man kan lära sig.
Det kommer jag göra i en tr¨d jag ska skapa senare i en annan del. Dock kommer det vara utifrån ett företags perspektiv.

 

Frågorna jag fick med mig från början är:

* Är det möjligt att idag ställa om ett företag på 25anställda från win till mac?

* Hur mycket kommer det kosta?

* Är det möjligt att få hela it-strukturen att fungera? (datorer, tillbehör, mobiler mm)

* Vilken modella av mac fungerar till respektive funktion i företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...