Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rondellhundar


Gäst iMatte

Rekommendera Poster

Diskutera gärna. Men så sent som på förra sidan fanns inlägg om att alla muslimer borde försvinna. Då är vi åt helvete fel ute. Diskutera gärna, men ha det i åtanke att det inte är detta forumet handlar om. Om man stressar hem från jobbet för att kolla på MacWorlds forum vad som har hänt i rondellhundsdiskussionen är det något som har gått snett...

Nja... skribenten syftade ju på att islam borde försvinna, dvs religionen - inte muslimerna. Vilket väl i så fall var en tämligen harmlöst inlägg tycker jag. Eller?

 

Och jämfört med en massa andra trådar i papperskorgen som folk är intresserade av att posta i och som många gånger inte handlar om nåt annat än rent trams (om än kanske underhållande trams), så tycker jag nog att en tråd som diskuterar runt sånt här är i högsta grad trevligt. Förutsatt att det inte går överstyr.

 

Så jag tycker det är lugnt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar
För övrigt undrar jag om det egentligen var rondellhunden som islamisterna blev upprörda över. Var det inte så att rondellhunden hade funnits ett bra tag utan att någon brydde sig nämnvärt. Men så skrev Nerikes Allehanda en artikel om tryckfrihet och illustrerade den med en bild på Vilks teckning. Det var först då som islamisterna fick nys om den. Jag tror alltså att det var så det gick till.

För att få det lite rätt så är historien som så att Vilks skulle ha med teckningen på en konstutställning på ngn sorts hembygdsgård eller symötesförening el skola el liknande men som skulle handla om våra husdjur typ, när de sen såg Vilks teckning ville de inte ha med den för de blev rädda för vilken publicitet det skulle kunna bli på deras lilla hembygdsgård el liknande. Då hamnade det hela som nyhet i tidningen och på teve och det handlade då om i huvudsak (!) huruvida vi självcensurerar oss själva och om vi ska det. Då fick troligen omvärlden upp ögona för detta och resultatet blev som de först försökte undvika. :D Det hela hade varit lite roligt om det inte hade varit för de allvarliga konsekvenserna som kan uppstå om ngn skulle skada sig pga av detta. Å andra sidan har ju miljontals dött förr i strid för yttrandefriheten, men den tiden hoppas jag vi lämnat bakom oss och att vi inte skall återträda in igen i ngn mörk förmedeltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... skribenten syftade ju på att islam borde försvinna, dvs religionen - inte muslimerna. Vilket väl i så fall var en tämligen harmlöst inlägg tycker jag. Eller?

 

Och jämfört med en massa andra trådar i papperskorgen som folk är intresserade av att posta i och som många gånger inte handlar om nåt annat än rent trams (om än kanske underhållande trams), så tycker jag nog att en tråd som diskuterar runt sånt här är i högsta grad trevligt. Förutsatt att det inte går överstyr.

 

Så jag tycker det är lugnt.....

 

På vilket sätt är det harmlöst?

Det är en omskrivning för att alla muslimer ska försvinna.

Men jag tycker också, som Leijon skrev, att detta är fel ställe att diskutera detta.

 

Jag gör alltid misstaget att skriva i sådana här trådar, eftersom jag aldrig kan hålla käft. Men detta blir mitt sista inlägg och jag kommer inte svara på något mer i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det harmlöst?

Det är en omskrivning för att alla muslimer ska försvinna.

Men jag tycker också, som Leijon skrev, att detta är fel ställe att diskutera detta.

 

Jag gör alltid misstaget att skriva i sådana här trådar, eftersom jag aldrig kan hålla käft. Men detta blir mitt sista inlägg och jag kommer inte svara på något mer i denna tråd.

Att önska att inte religionen islam fanns är väl knappast att önska att alla människor som just nu är muslimer skulle försvinna, eller hur? Förresten tror jag samma skribent önskade att kristendomen inte heller skulle finnas i ett senare inlägg, så om du reagerade på att det var just islam han nämnde först, så jämnade det ju ut sig sen. ;)

 

Klart du ska posta om du har lust! Detta är ju extremt intressant....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är den typ av diskussioner som inte hör hemma på detta forum.

 

Stäng skiten, det utgår från att förolämpa både personer och religioner snarare än att ha en öppen och intressant diskussion i ett öppet ämne. Och det spårade ur efter sisådär 4 - 5 inlägg.

 

Det pågår en debatt om regler på forumet och det är inte helt ute att förbjuda Religion och Politik tycker jag eftersom det nästan alltid leder till personangrepp och ogenomtänkta åsikter om människor ni aldrig har träffat.

 

Här huserar flera av de personer som brukar vara osakliga i sina inlägg, och låta sina ord sprida dynga, på MacWorlds Forum och göra det otrevligt att vara del av forumets gemenskap.

 

Andreas. Det här är sådant som skrämmer bort folk... Vad skall man skriva här som handlar om Mac, Apple, datorer, Program, Operativsystem, olika teknikrelaterade ämnen som det finns i överflöd.

 

Jag skulle ha kunnat vara en djupt troende Muslim och tagit OERHÖRT illa vid mig av vad en hel del personer skriver här. Vad ger er rätt att döma så hårt? Vad ger er rätt att skriva på detta forum som om detta forum bebos av människor som ni vill kalla för "vi" och "oss", sätta er till doms över andra människor inklusive varandra...

och hur gamla är ni...

Mognadsgraden, som någon annan skrev om här tidigare, visar att ni inte är en dag äldre än 18 och förmodligen aldrig varit i ett muslimskt land eller tagit del av skrifter och annat som hör dit.

 

Jag är mycket ledsen över att sådant här får förekomma på MacWorlds forum och detta är en skarp kritik även mot de moderatorer och Andreas som skall hålla ordning här.

 

Hur många sidor har ni ägnat åt denna tråd och vart har det tagit er? Ingenstans! Ni uttruycker plattityder och tjaffsar om saker som bara belyser er okunskap.

 

Skäms!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med.

Med några få undantag har den här tråden hållit sig på en vettig nivå utan pajkastning o personangrepp.

Jag tycker forumet skulle bli oändligt mycket tråkigare om det inte gavs möjlighet att diskutera både allvarliga och mindre allvarliga ämnen förutom mac.

Som jag ser det handlar tråden om yttrande o tryckfrihet och om vi ska låta oss påverkas/skrämmas av grupper inom eller utom landet eller tom andra stater.

Den här gången handlar det om vissa muslimer i vissa muslimskt styrda stater en annan gång kanske det är USA,Kina, eller Tyskland som kräver ett eller annat.

Eller varför inte grupper inom sverige. Militanta absolutister eller vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Kabo svarat att hon inte håller med så ser ni ju att inte ens moderatorer kan vara eniga om ett ämne.

Jag respekterar dock hennes uppfattning, och ställer inte världen på ända.

 

Jag gick inte in i debatten för att ha en åsikt om Islam eller religion, jag gick in för att jag hade samma uppfattning, inte som moderator utan som vilken medlem som helst, när det gällde Friends inlägg, och han är verkligen trött på alla urartade trådar. Så jag försvarade honom som medmänniska.

 

Genast fick jag massa skit ansiktet, men jag är härdat och tål mycket, även personliga påhopp, som är tröttsamma, men jag bryr mig inte, jag duckar.

 

Så min uppfattning står fast, den överenstämmer med dumkopfs, Friends och andra som tycker att vi INTE ska ha sådana här ämnen.

Sedan vad jag tycker om Islam, USA mm det vädrar jag på annat håll, om jag är på det humöret, vilket jag sällan är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi böja oss för fundamentalistiska islamister på andra sidan jorden...

 

Vi har ju "kristna" fundamentalister på "vår" sida av jorden.

 

Jag ska be att få citera Frank Zappa från låten "Dumb all over" från 1981:

Religious fanatics

On the air every night

Sayin' the Bible

Tells the story

Makes the details

Sound real gory

'Bout what to do

If the geeks over there

Don't believe in the book

We got over here

...

While you fold, spindle

And mutilate

Those unbelievers

From a neighboring state

...

Our God says:

"There ain't no other!"

Our God says

"It's all okay!"

Our God says "This is the way!"

It says in the book:

"Burn 'n destroy. ..

'N repent, 'n redeem

'N revenge, 'n deploy

'N rumble thee forth

To the land of the unbelieving scum on the other side

'Cause they don't go for what's in the book

'N that makes 'em BAD

So verily we must choppeth them up

And stompeth them down

Or rent a nice French bomb

To poof them out of existence

While leaving their real estate just where we need it

To use again

For temples in which to praise OUR GOD

Det är väl det som Bush håller på med i Irak?

(Förutom att han ännu inte använt någon neutronbomb ("french bomb").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genast fick jag massa skit ansiktet, men jag är härdat och tål mycket, även personliga påhopp, som är tröttsamma, men jag bryr mig inte, jag duckar.

Poca, det var inte "skit" och absolut inte "personliga påhopp", utan kritik.

 

Du konstaterar ju själv att forumet har tappat stilen. Kritiken kan ju alltså vara befogad. Då är det ju ganska anmärkningsvärt att du, som alltså bl.a. har i uppgift att se till att den INTE tappar stilen, säger att du inte bryr dig om den. Borde du inte istället fundera på om det ligger nåt i den?

 

....och t.ex. rensa bort irrelevanta inlägg i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ju "kristna" fundamentalister på "vår" sida av jorden.

 

Jag ska be att få citera Frank Zappa från låten "Dumb all over" från 1981:

 

Det är väl det som Bush håller på med i Irak?

(Förutom att han ännu inte använt någon neutronbomb ("french bomb").

Jag antar att du vill ha sagt att kristendomen är lika bra/dålig?

 

Visst, jag håller i princip med. Detta handlar i första hand om yttrandefrihet och andra hand om att det råkar vara muslimer. Kunde lika gärna vara vilken annan grupp som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med.

Med några få undantag har den här tråden hållit sig på en vettig nivå utan pajkastning o personangrepp.

Jag tycker forumet skulle bli oändligt mycket tråkigare om det inte gavs möjlighet att diskutera både allvarliga och mindre allvarliga ämnen förutom mac.

Som jag ser det handlar tråden om yttrande o tryckfrihet och om vi ska låta oss påverkas/skrämmas av grupper inom eller utom landet eller tom andra stater.

Den här gången handlar det om vissa muslimer i vissa muslimskt styrda stater en annan gång kanske det är USA,Kina, eller Tyskland som kräver ett eller annat.

Eller varför inte grupper inom sverige. Militanta absolutister eller vad som helst.

 

:yeahbaby::pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med.

Med några få undantag har den här tråden hållit sig på en vettig nivå utan pajkastning o personangrepp.

Jag tycker forumet skulle bli oändligt mycket tråkigare om det inte gavs möjlighet att diskutera både allvarliga och mindre allvarliga ämnen förutom mac.

Som jag ser det handlar tråden om yttrande o tryckfrihet och om vi ska låta oss påverkas/skrämmas av grupper inom eller utom landet eller tom andra stater.

Den här gången handlar det om vissa muslimer i vissa muslimskt styrda stater en annan gång kanske det är USA,Kina, eller Tyskland som kräver ett eller annat.

Eller varför inte grupper inom sverige. Militanta absolutister eller vad som helst.

Kan inte annat än att hålla med, väl skrivet.

 

Jag tycker iMatte och Danne_vendel får orättfärdigt för mycket kritik (påhopp) endast på grund av att de är duktiga på att argumentera. Jag blir ibland enormt störd på att vissa har tagit på sig rollen som ädla riddare på detta forum men när de själva får kritik så kommer den "sanna" sidan fram. Lite overdose av prestige här med jämna mellanrum. Håller med iMatte's beskrivning om att ha köpt ett helt kunskapspaket kontra byggt sitt eget, en liknelse som passar väl in i denna tråd enl mig. Jag tänker inte gå in så djupt i vad jag tycker om detta topic pga jag riskerar att göra någon ledsen med min åsikt (kom ihåg, åsikter är bra om de är samma som mina :sarcastic: ) alltid lätt&lagom i landet lagom. " :ThumbsUp: "

 

När den visa pekar på månen ser dåren endast fingret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du vill ha sagt att kristendomen är lika bra/dålig?

 

Visst, jag håller i princip med. Detta handlar i första hand om yttrandefrihet och andra hand om att det råkar vara muslimer. Kunde lika gärna vara vilken annan grupp som helst.

Nja, jag menade nog mera att det finns fundamentalister överallt och de behöver dessutom inte vara knutna till en religion, utan kan vara politiska fundamentalister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dethär om det är rätt eller inte att diskutera själva ämnet, även om det är ot är det ju inte det, då frågan gäller yttrandefriheten från början.

 

Nåväl.

 

För att få det lite rätt så är historien som så att Vilks skulle ha med teckningen på en konstutställning på ngn sorts hembygdsgård eller symötesförening el skola el liknande men som skulle handla om våra husdjur typ, när de sen såg Vilks teckning ville de inte ha med den för de blev rädda för vilken publicitet det skulle kunna bli på deras lilla hembygdsgård el liknande.

Precis, fel forum så att säga, däremot är ju det obehagliga vilken spinn en svensk individ får globalt, och iom det fördöms hela vår nation. Bilderna är inte speciellt kontroversiella och det är tråkigt att en konstnär vars enda ide var att skapa rubriker får så mycket medialt ytrymme. Trots detta så måste vi kämpa för våra rättigheter och yttrycksfriheter (utan att bränna flaggor eller göra generaliseringar).

 

Såhär skriver Reinfeldt

Jag tycker det är viktigt att säga två saker. Det första är att vi har varit väldigt måna om att Sverige ska vara ett land där muslimer och kristna, de som tror på gud och de som inte tror på Gud, kan leva sida vid sida i ömsesidig respekt. Vi tycker att vi har kommit väldigt långt. Jag har ett ansvar för att det kan fortsätta och att ta initiativ för att fördjupa denna ömsesidighet och respekt.

 

Samtidigt är vi måna om att stå upp för den yttrandefrihet som är grundlagsfäst och som är naturlig för oss och som handlar om att vi inte politiskt fattar beslut om vad som publiceras i tidningar. Jag vill försvara att vi har den ordningen.

 

pakistan_sverige_vi_392840b.jpg

 

svenska_flaggan_br__392839a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Kabo svarat att hon inte håller med så ser ni ju att inte ens moderatorer kan vara eniga om ett ämne.

Jag respekterar dock hennes uppfattning, och ställer inte världen på ända.

 

Jag gick inte in i debatten för att ha en åsikt om Islam eller religion, jag gick in för att jag hade samma uppfattning, inte som moderator utan som vilken medlem som helst, när det gällde Friends inlägg, och han är verkligen trött på alla urartade trådar. Så jag försvarade honom som medmänniska.

 

Genast fick jag massa skit ansiktet, men jag är härdat och tål mycket, även personliga påhopp, som är tröttsamma, men jag bryr mig inte, jag duckar.

 

Så min uppfattning står fast, den överenstämmer med dumkopfs, Friends och andra som tycker att vi INTE ska ha sådana här ämnen.

Sedan vad jag tycker om Islam, USA mm det vädrar jag på annat håll, om jag är på det humöret, vilket jag sällan är.

Låter lite som favorisering i mina öron/ögon och även OT något som jag själv är duktig/dålig på men man kan väll kräva en något högre standard av de styrande? Den bästa domaren i fotboll är den som har varit på planen i 90 minuter utan att ha synts.

 

Jag kan tolka det fel och vara lite hård i mitt dömmande, fan jag är nog OT med. Sorry :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag menade nog mera att det finns fundamentalister överallt och de behöver dessutom inte vara knutna till en religion, utan kan vara politiska fundamentalister.

Javisst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poca, det var inte "skit" och absolut inte "personliga påhopp", utan kritik.

 

Du konstaterar ju själv att forumet har tappat stilen. Kritiken kan ju alltså vara befogad. Då är det ju ganska anmärkningsvärt att du, som alltså bl.a. har i uppgift att se till att den INTE tappar stilen, säger att du inte bryr dig om den. Borde du inte istället fundera på om det ligger nåt i den?

 

....och t.ex. rensa bort irrelevanta inlägg i den här tråden?

 

Jag ber om ursäkt Danne om du kände dig träffad, det var inte min mening, men om du läser igenom från början till slut så ser du att jag får en del skrevsparkar, som jag inte ens bemödade mig med att bemöta. Jag uppfattar inte dem som kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen... det är ju du som - i högre grad än någon annan f.n. - bidrar till att få tråden att kantra. Du har ju faktiskt inte postat mer än nåt enstaka inlägg som faktiskt berör vad den handlar om. Resten är ju strunt.

 

Häng med och diskutera istället. Då kommer ju förhållandet noise/signal att förbättras automatiskt.

 

Har tydligen missat en hel del under eftermiddan, så min kommentar blir lite sen.

 

Det visar väl på hur olika vi uppfattar saker och ting.

Du och iMatte ser det som att jag pratar strunt och är den som får tråden att kantra, och andra enligt PM och vanliga mail har gett mig stöd.

Jag påstår inte att nån av er pratar strunt, däremot har vi olika synsätt på hur man på ett smidigt sätt kan ta sig fram genom livet utan att bara för att hävda sin rätt skall ha rätt att trampa andra på tårna.

Bara för att jag kan säga eller göra något så innebär det väl inte att jag måste göra eller säga detta.

Mitt lilla skojskämt om mojen som kunde förgöra världen innehöll en liten liknelse för hur vi i skydd av vår yttrande- och åsiktsfrihet kan ställa till skada utan att vara tvungna.

Om den omtalade rondellhunden i förlängningen kommer att innebära spillan av liv, eller om publicerandet av min moj gör detsamma, ser du inte likheterna. Ord kan vara lika farliga som bomber.

 

Jag ifrågasätter inte yttrandefriheten generellt, men jag ifrågasätter delar av den då den får yttringar där man i skydd av denna kan och får göra nästan obegränsad skada och detta då endast för att just få skada.

Kvällstidningarna lever gott på detta, och snuttifieringen genomsyrar vårt mediautbud.

Och det var alltså inte för detta yttrandefriheten infördes!

Allt går att missbruka, och rondellhunden var ett yttrandefrihetsmissbruk.

 

Om vår statsminister genom diplomati försöker förhindra blodspillan, hur tusan kan du få det till ett hot mot demokratin?

 

Nog med struntprat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vår statsminister genom diplomati försöker förhindra blodspillan, hur tusan kan du få det till ett hot mot demokratin?

 

Nog med struntprat.

Att ens våran statsminister skall behöva hänge sig åt diplomati för att förhindra blodspillan över en sån "skitsak" (enl mig) är väll anledning nog och just därför vi inte ska låta dom skrämma oss till flathet/feghet utan att försvara våran princip/ide'. I Sverige får man bygga moske, man får vara satanist, man får vara Sverige Demokrat eller Komunist. Man får uttrycka åsikter som inte räknas som norm (hatar det ordet) med vissa begränsningar. När jag/vi kan kräva samma förändringar av de länder vi pratar om som de kräver av oss då först kan man sätta sig vid förhandlingsbordet enl mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ens våran statsminister skall behöva hänge sig åt diplomati för att förhindra blodspillan över en sån "skitsak" (enl mig) är väll anledning nog och just därför vi inte ska låta dom skrämma oss till flathet/feghet utan att försvara våran princip/ide'. I Sverige får man bygga moske, man får vara satanist, man får vara Sverige Demokrat eller Komunist. Man får uttrycka åsikter som inte räknas som norm (hatar det ordet) med vissa begränsningar. När jag/vi kan kräva samma förändringar av de länder vi pratar om som de kräver av oss då först kan man sätta sig vid förhandlingsbordet enl mig.

 

 

Liknar resonemanget med bilföraren som kom från höger och körde in i en bil med en hisklig olycka som följd. På dödsbädden blev hans sista ord: Jaja, men jag hade i alla fall rätten på min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit! Här har det vart årets intressantaste diskussion det senaste dygnet och jag har suttit i godan ro och gjort annat och missat hela grejen. :cry:

 

Nu undrar jag bara var vi står i diskussionen? Är det en tråd om yttrandefrihet och hur långt man får gå i densammes namn eller handlar det om det är rätt att publicera usla teckningar så att extremister blir "kränkta".

 

Och för att det inte ska råda någon oklarhet med vad jag menar med "extremister" så gäller det inte en miljard människor som ber till Mecka generellt utan människor som ägnar sig åt flaggbränning, bränna-docka-av-Reinfeld, hotar, hatar och kräver ändringar i vår grundlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och iMatte ser det som att jag pratar strunt och är den som får tråden att kantra, och andra enligt PM och vanliga mail har gett mig stöd.

 

Nu får du ge dig Balooba. Vänligen citera det ställe i denna tråd där jag anklagat dig för att prata strunt eller dementera genast ditt påstående. Det verkar som om det aldrig spelar någon roll hur jag anstränger mig för att debatter där både du och jag deltar inte ska spåra ut, du bara måste komma med nåt påhopp ändå. Om du inte lägger av med såna påhopp så blir jag tvungen att sätta dig på min "ignorera-lista". Jag skulle helst ha skickat detta som PM, men jag har stängt av den funktionen och det får därför bli publikt.

Helt uppriktigt så tycker jag inte att pratat strunt (ännu) i denna tråd, men jag tycker heller inte riktigt att du matchar tex Danne Vendel och några andra som briljerar i denna tråd. Spotta upp dig i stället för att börja med grundlösa påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här debatten har ju utvecklats bättre än jag hoppades. Det är vid såna här tillfällen jag påminns om varför jag stannar på forumet. Det kryllar ju av folk som tänker och formulerar sig bra - i båda läger. Sen att några kverulanter ska in och störa sig på att vi andra trivs och utvecklas, det är inte mycket att göra åt.

Tråden började ju väldigt tråkigt med påhop och gnäll, men jag är väldigt lycklig att olyckskorparnas kraxande kom på skam.

 

Tack till alla som bidragit med spännande synvinklar och funderingar! :ThumbsUp: Låt oss köra på i samma stil tills vi löst problemet.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ge dig Balooba. Vänligen citera det ställe i denna tråd där jag anklagat dig för att prata strunt eller dementera genast ditt påstående. Det verkar som om det aldrig spelar någon roll hur jag anstränger mig för att debatter där både du och jag deltar inte ska spåra ut, du bara måste komma med nåt påhopp ändå. Om du inte lägger av med såna påhopp så blir jag tvungen att sätta dig på min "ignorera-lista". Jag skulle helst ha skickat detta som PM, men jag har stängt av den funktionen och det får därför bli publikt.

Helt uppriktigt så tycker jag inte att pratat strunt (ännu) i denna tråd, men jag tycker heller inte riktigt att du matchar tex Danne Vendel och några andra som briljerar i denna tråd. Spotta upp dig i stället för att börja med grundlösa påhopp.

 

Ursäkta om du tolkat mig på det sättet, mitt struntprat får stå för Danne, utan att du halkade med var att vi har så olika uppfattningar, och tidigare skrev du något om ditt behov av att platta till mig.

I det tidigare inlägget om tillplattning uppskattade jag vad du skrev, men fortfarande gäller ju att du och Danne uppfattar det som att jag ovederhäftigt hoppar på er, samtidigt som jag uppfattar det som motsatsen, att ni hoppar på mig. Vi kan väl lite diplomatiskt säga att vi hoppar tillsammans men ändå lite olika? (Fast ni hoppar värst! :pompoms: )

Som sagt, jag uppskattade ditt tillplattarinlägg, och upplevde att du och jag fortfarande kan ha en framtid tillsammans? :P Framtiden lär utvisa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...