Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac äger


cerwinwattsug

Rekommendera Poster

cerwinwattsug

Usch man blir deppig av att använda en pc med vista. Häromdagen skulle jag hjälpa en kompis konfigurera en ny dator från Dell. Allting kändes så segt, text försvinner o laddas otroligt långsamt. Det som stör mig mest är nog när man ser delar av ett fönster halvklart, sen tar det ett bra tag innan allt är klart... otroligt mkt lagg va man än gör... Vistas fula kopia av dashboard e ju bara pinsam. Man ska behöva bekräfta allt man gör, snart lägger de väl in rutor för att, e du verkligen säker på att du vill använda internet explorer för att komma ut på internet. man blir bara irriterad över alla omstarter som krävs, samt att väldigt många program bara kraschar i vista. Bläääää usch aldrig mer pc

 

jag va bara tvungen o skriva ur mig det...

 

Jag tror man kan bli deprimerad av att jobba med PC, Vista framförallt.

har ni oxo haft stunder då ni bara vill släppa en bärbar pc från ett 10-våningshus, fyll på med era historier om pc-användande o vilken befrielse det är att använda mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bli deppad om en Mac krånglar också..

 

Men du, allvarligt talat, har vi inte haft tillräckligt med "bråk" i flera trådar om PC kontra Mac, jag tycker inte att vi ska starta en till och få anledning till att gå in och moderera i.

 

Var du glad och nöjd över att du har en fungerande dator, oavsett om det är en Mac eller PC.

Oftast är det användaren som inte är kompetent att hantera sin dator rätt.

 

Helst vill jag stänga denna tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr säga att "hata pc mac är bäst"-trådar är helt meningslösa och intetsägande.

Din diskussion började bra med beskrivning av problem osv, men sen...

 

Jag tror att det handlar om vad man ska använda datorn till.

Finns garanterat tillfällen då pc lämpar sig än mac.

 

edit: Poca hann visst säga samma sak 10 sek. före mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch

 

 

Jag har många exempel på irriterande problem med pc hemma hos kunder. Faktiskt 50-60% har haft olika symtom! Även nya maskiner med vista, inte trevligt att behöva säga åt en k. att tyvärr din dator funkar inte som avsett jag kan fixa de jag kom för men resten får du ta med din återförsäljare :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polarn har två Macar och en PC/Windows.

Han är klart en "Mac människa", men tycker att Vista är supercoolt och mycket

bättre att jobba med än XP. -Så här ska Widows fungera, som han uttryckte sig.

 

Så är det nog, att vi har olika preferenser och smak.

Bäst att låta det vara så.

 

Trött på att höra nedvärderande åsikter och klagomål på Microsofts produkter.

Ni som vill diskutera detta varför går ni inte till ett PC/windows forum och ventilerar

era åsikter. Det finns ju en stor chans att ni inte har fått till OSet som det ska vara

eftersom ni är mest vana vid OSX.

Där kan ni få hjälp med konfiguration och frågor.

Här umgås vi och diskuterar Mac som utgångspunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cerwinwattsug
Man kan bli deppad om en Mac krånglar också..

 

Men du, allvarligt talat, har vi inte haft tillräckligt med "bråk" i flera trådar om PC kontra Mac, jag tycker inte att vi ska starta en till och få anledning till att gå in och moderera i.

 

Var du glad och nöjd över att du har en fungerande dator, oavsett om det är en Mac eller PC.

Oftast är det användaren som inte är kompetent att hantera sin dator rätt.

 

Helst vill jag stänga denna tråden...

 

Ja det e lugnt om du stänger denna tråden... jag ville bara skriva av mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gör jag så, vill ha en lugn helg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...