Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försvunnen mapp


goat69

Rekommendera Poster

Jag vet inte hur jag enkelt ska förklara detta men jag har en extern hårddisk som heter "namnlös" och där lägger jag enhel del grejer...så långt allt fint, men så har det hänt att något program som är inställd på att lassa filer i "namlös" inte hittat disken, kanske för att jag råkat haft den avstängd eller liknande, i dessa fall verkar det som om osx själv döpt en mapp till "namlös1" och lagt den lokalt någonstans, problemet är bara att jag kan inte hitta eländet hur jag än söker??

 

Någon som förstår vad jag menar och vet var os x lägger dessa mappar som den själv skapar då den inte hittar rätt målmapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag vart med om när skivverktyg kollade s.m.a.r.t status på en diska som inte hade stöd för det.

 

Men hur löste jag det nu igen?... men det här är nog inte samma sak men liknande då min diska oxå försvann... :D

 

Låt mig fundera ett slag... :) har du valt att visa osynliga filer, o se om den pluttar fram då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck äpple-skift-G i Finder, och skriv in /Volumes i rutan. Alla volymer (hårddiskar och partitioner) hamnar i /Volumes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck äpple-skift-G i Finder, och skriv in /Volumes i rutan. Alla volymer (hårddiskar och partitioner) hamnar i /Volumes.

 

 

Eureka!!

Du är en fin människa :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag då? *haha*

 

Hehe...jo, jag tycker att du är fin också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...