Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kopiera från hd i windows till hd i mac...

steppvaran

Recommended Posts

Hej.

Har laddat in windows i min macbook för att det inte fanns program vara till min nya videokamera till mac.

Men nu undrar jag: När jag har laddat ner filmerna från videokameran ( hårdisk kamera ) till windows hur får jag över det till min mac´s hd?

Vill använda så lite windos som möjligt....

tacksam för hjälp

ja är det en HD kamera borde väll iMovie hitta den utan problem? O fungerar det inte i mac os, va ska du dit med filmen o göra? :D

Hej.

Det är en sony hdd kamera märke dcr-sr32 30 giggs hårdisk. Men jag får inte upp den i mack. Köpte mig xp för att kunna ladda in programvaran från sony..

Men skulle vilja ha in filmerna i Macen istället...

Mvh Torbjörn

ja är det en HD kamera borde väll iMovie hitta den utan problem? O fungerar det inte i mac os, va ska du dit med filmen o göra? :D

Jag kan tänka mig att det inte är filformatet som är problemet utan gränssnittet kamera - OS.

Gör så här:

1. Ladda ur filmen i Windows till tex Mina Dokument/filmer.

2. I Mac går du in i HD som bör heta Unknown eller liknande. Det är Windows HD och där kan du navigera dig till filmen och öppna den i iMovie eller annat Mac-proram.

ex: unknown/Documents and settings/dinmapp/mina dokument/filmer.

Jag kan tänka mig att det inte är filformatet som är problemet utan gränssnittet kamera - OS.

Gör så här:

1. Ladda ur filmen i Windows till tex Mina Dokument/filmer.

2. I Mac går du in i HD som bör heta Unknown eller liknande. Det är Windows HD och där kan du navigera dig till filmen och öppna den i iMovie eller annat Mac-proram.

ex: unknown/Documents and settings/dinmapp/mina dokument/filmer.

Hej.

Jag laddade ner filmerna i c: i Windows men det finns inget i mac os som heter eller ser ut som en hårdisk.

Jag kör med Parallels.

Jag får väl köra ner det på en extern hårdisk men tänkte att det kanske fanns ett lättare sätt..

Har du provat att starta iMovie, och kolla om den hittar kameran?

Om iMovie får kontakt med kameran, så kan du ju föra över filemn direkt från kameran till iMovie, och slipper ta omvägen via Windows.

Hej.

Jag laddade ner filmerna i c: i Windows men det finns inget i mac os som heter eller ser ut som en hårdisk.

Jag kör med Parallels.

Jag får väl köra ner det på en extern hårdisk men tänkte att det kanske fanns ett lättare sätt..

Ursäkta, jag utgick från att du använde Boot camp.

1. Se till att installera Parallels Tools (Starta Guest OS > Actions > Parallels Tools.

2. Konfigurera att dela mapp mellan Win o Mac

3. Ladd ur filmen och lägg den i den dela mappen.

4. Kolla om du kan öppna den i iMovie

Ska gå att bara dra och släppa.

Ska gå att bara dra och släppa.

Dra ifrån vart? och släppa vart? det går inte att dra någon utanför windows fönstret...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...