Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Optimera Logic


Toomast

Rekommendera Poster

Jag jobbar i Logic som kompositör. Använder MacBook. Skriver partitur och använder EXS24 och Vienna Special Edition för att få det att låta. Ofta får jag meddelande om "System Overload. The audio engine was not able to process all required data in time."

 

Jag har lagt Vienna på en separat hårddisk, Maxtor 7200 rpm, och det verkar fungera rätt bra, men Exs-filerna ligger kvar på MacBook. Har fått rådet att lägga även dessa samplingarna på en extern snabbare hårddisk.

 

Fråga: Hur ska jag optimera mitt system i Logic så att den jobbar bäst? Är det bra t ex att spara projektmappen på den snabbare hårddisken? Var lägger programmet freeze-filer?

 

Toomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte använt Vienna själv, men andra produkter från samma tillverkare, och de brukar vara ganska sugna på minne. Hur mycket RAM-minne sitter du på?

 

Annars tycker jag att du har gjort det du kan. Men jo, det kan vara en idé att lägga projektmappen på den snabbare disken. Är det en Firewire-disk? De brukar nämligen i praktiken vara kvickare än en USB-disk när det gäller att skyffla strömmande audio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...