Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Express : Första intrycket


RobinHellström

Rekommendera Poster

RobinHellström

Ville bara dela med mig av min glädje över att ha köpt en Airport Express :galetglad:

 

I onsdags kom jag på att mitt studentrum börjar bli lite väl fyllt med kablar och dylikt i rummet så jag kom på att Apple har sina trådlösa "routrar" som man har hört bara bra ord om så tekniknörd som man är surfar man in på Applestore och tittar runt. Där inne finner jag Airport Express som låg precis i min prisnivå och som även tillgodosåg mina behov av att bli av med tre stycken sladdar i rummet (nätverksladden, ljudsladden till stereon och skrivarsladden).

 

Jag slänger iväg en order kl 15.20 på onsdagen och gissa om jag är chockad när det nästa dag ringer på dörren och en UPS-kille står där med ett paket till mig, snacka om snabb leverans ifrån Holland :tappahakan:

 

Mitt i lyckoruset springer jag så klart in i rummet och kastar upp Airporten och läser snabbt igenom "Snabbguiden" där det står i princip "Sätt i alla sladdar du vill ansluta och plugga in enheten i el-uttaget". Detta gör jag och vipps så funkar allt på en gång! Jag behövde inte göra en enda inställning (jag har gjort det senare för att ställa in lösenord), detta är VERKLIGEN en Apple produkt som lever upp till tanken om inga drivrutiner eller liknande.

 

Så nu sitter jag här och tröttar ut er med mitt pladdrande men jag vill bara rekommendera Airport Express till alla andra som funderar på att bli av med lita kablar i hemmet, Airtunes är även det helt underbart måste jag säga, vad skulle min värld vara utan denna produkten om inte rörigt och jobbigt.

 

Tack för mig

post-17477-1189155749.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet och grattis.

 

Ha, ha vilken lycka med sådan leveranstid.

Och vilken lycka när allt är bara "plug-n-play" plus att man kan göra ganska omfatttande inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...