Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth: Ej tillgängligt


d_c_l

Rekommendera Poster

Hej!

Helt plötsligt har min bluetooth lagt av. Klickar jag på Bluetooth-ikonen i menyraden står där bara Bluetooth: Ej tillgängligt.

Går jag inte i Systeminställningar och klickar på Bluetooth så kommer inga alternativ fram alls, helt blankt bara.

Någon som upplevt samma sak? Någon som har några tips?

 

Tack på förhand!

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr inget svar på din fråga men ville posta bara så du vet att du inte är ensam om det här.

Jag hade samma problem för några dagar sedan. iSync, Adressboken och BluePhone Elite fungerade tillsammans som ett väloljat maskineri. Men när jag mitt i allt skulle överföra filer från telefonen så var det stopp. Exakt samma sak hände som för dig.

 

Av någon rubbad anledning så hoppade Bluetoothen (märklig stavning) igång igen efter att jag först loggade ut och in igen och sen helt sonika startade om datorn.

 

Be mig inte förklara hur, men nu fungerar det igen. Kanske är det en bugg i OS X 10.4.10 eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon rubbad anledning så hoppade Bluetoothen (märklig stavning) igång igen efter att jag först loggade ut och in igen och sen helt sonika startade om datorn.

 

Be mig inte förklara hur, men nu fungerar det igen. Kanske är det en bugg i OS X 10.4.10 eller nåt...

 

 

Hm.... jag har loggat ur och in igen, men faktiskt inte startat om. Ska testa.

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om problemet återuppstår behöver du ominstallera drivrutinerna för Blåtanden, enklast är att göra detta genom att installera om OS X. Min kompis hade precis samma problem och kollade loggen, det visade sig vara problem med blåtandsdrivarna.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Finns det nått sätt att installera om dessa utan att installera om osx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...