Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Har iPod Video slutats tillverkas?

Putside

Recommended Posts

Men jag vill inte ha 80 gb, I want 30 gb, precis lagom :/

Då får du bege dig till OnOff eller ngt liknande ställe och köpa dig en 30GB för ett högre pris än en iPod classic på 80GB :)

Köper jag en 30 gb så får jag ångest för att jag inte köpte en 80 gb när den bara vara några hundralappar dyrare.

Köper jag en 80 gb får jag ångest över att jag verkligen inte behöver en med så mycket utrymme.

Jobbig situation..

Oskar Löfberg
Köper jag en 30 gb så får jag ångest för att jag inte köpte en 80 gb när den bara vara några hundralappar dyrare.

Köper jag en 80 gb får jag ångest över att jag verkligen inte behöver en med så mycket utrymme.

Jobbig situation..

Dude, en 80gb ipod classic är typ 400kr billigare än en 30gb ipod är..

bara att köpa en Ipod 80g den är ju billigare och även om du inte skulle använda allt så har du ju alltid extra plats om ditt bilblotek blir större. Du får mer utryme, bättre batteri och snyggare ipod för en billigare pening.

Ser ingen jobbig situation här :totaltgalen:

Go for it man

Dessutom är iPod classic 80Gb mindre än iPod 30Gb till storleken, förstår inte hur du skulle kunna tveka om att köpa den nya.

Du kan få köpa min Ipod Video 30gb (Svart) som är 4 månader gammal om du vill.

Inte en repa, pysslat om den som ett barn.

Hör av dig.

Det extra utrymmet som blir över kan du använda som back up eller någon annan lagring, ha den som en extern hdd :)

Problemet är väl att det enl. en återförsäljare inte går att få service på "gamla" podar längre, Appel skiter i sina "gamla" modeller när dom släpper nytt. Själv köpte jag en Nano för 14 dagar sedan, får väl slänga den tillsammans med min ipod video 30Gb (3månader gammal). Ja fy fan att allt skall gå åt helvete. Nu får det bli Creative istället.

(Denna jävla otur, men jag får skylla mig själv, har inte hängt med i "uppdateringsryckten" och datum för modellbyte etc.). :deppig:

Problemet är väl att det enl. en återförsäljare inte går att få service på "gamla" podar längre, Appel skiter i sina "gamla" modeller när dom släpper nytt. Själv köpte jag en Nano för 14 dagar sedan, får väl slänga den tillsammans med min ipod video 30Gb (3månader gammal). Ja fy fan att allt skall gå åt helvete. Nu får det bli Creative istället.

(Denna jävla otur, men jag får skylla mig själv, har inte hängt med i "uppdateringsryckten" och datum för modellbyte etc.). :deppig:

Visst är det alltid surt att köpa nytt så nära inpå uppdateringar, men jag förstår verkligen inte varför du ska slänga dem? Ofta funkar dem felfritt i många år...

Jag hade förresten lite problem med min G4 för ett antal månader sen, och då sa dem på macsupport att det skulle gå att skicka iväg. Men när dem nämnde priset avsto jag och fixade det själv istället :)

Mr Potato head
Problemet är väl att det enl. en återförsäljare inte går att få service på "gamla" podar längre, Appel skiter i sina "gamla" modeller när dom släpper nytt.

Stämmer inte. 1 års garanti från Apple, 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen vid ursprungligt fel.

Jag förstår inte vad folk gör med sina ipodar? jag har haft min i stort sätt var enda dag sedan 2002 i fickan utan något skydd och utan krongel... Behövde dock byta bateri en gån för 300 kr...

Jag förstår inte vad folk gör med sina ipodar? jag har haft min i stort sätt var enda dag sedan 2002 i fickan utan något skydd och utan krongel... Behövde dock byta bateri en gån för 300 kr...

I mitt fall har den legat i packboxen på mcn på väg till och från skolan varje dag.

Grejen är att motorcykeln har boxermotor, och alltså vibrerar en hel del, och det är ju inte direkt optimalt för hårddiskar... :ermm:

katzenklavier

Du kan donera de till mig istället... :)

Nej,jag donerar dom hellre till Tekniskamuseet så att fler kan få möjlighet att titta på lite teknikhistoria.

Menar Du allvar att Du vill ha skiten, till vad????

Mr Potato head
Menar Du allvar att Du vill ha skiten, till vad????

Om den bara är 3 månader gammal kan man lämna in den på garantireparation (vad du än tror, som jag skrev ovan), så vem vill inte ha den egentligen? Jag tar gärna också den. Själklart vill de inte reparera den om du slängt den i golvet eller i vatten, men då ska du vända dig till försäkringsbolaget.

Mr Potato head
Det är inget fel på den (inte ens en repa) välvårdad i siliconfodral.

Vilken "skit" är det du syftar på då?

Jag sitter med en 3 månader gammal Ipod 30Gb och en Nano 2Gb bara fjorton dagar gammal, och över en natt så är dom historia.

Men jag har mig själv att skylla som inte hänger med i uppdateringsryckten etc.

Får i alla fall 300 för Nanon i morgon alltid något.

Undrar hur många som blir "lurade" de närmsta dagarna då återförsäljarna fortsätter att kränga dom gamla modellerna för fullt ??

Jag sitter med en 3 månader gammal Ipod 30Gb och en Nano 2Gb bara fjorton dagar gammal, och över en natt så är dom historia.

Men jag har mig själv att skylla som inte hänger med i uppdateringsryckten etc.

Undrar hur många som blir "lurade" de närmsta dagarna då återförsäljarna fortsätter att kränga dom gamla modellerna för fullt ??

När du köpte dom var dom väl inte skit, annars skulle du väl inte köpt dom, eller?

Så varför skulle dom vara skit nu? För vad du beskriver fungerar dom lika bra nu...

Jag råkade befinna mig hos min lokala appleåterförsäljare igår, och där hörde jag hur försäljaren rådde en kund att vänta med inköp. Sen finns det alltid fulsäljare, men det finns det i alla brancher och speciellt vid teknikskiften.

Jobbig situation..

Du ska vara glad att det ändå bara rör sig om 50 gb som du inte behöver, tänk hur du kommer att må om två år då iPodarna har 270 gb som du inte behöver. All denna outnyttjade plats som bara ligger där på disken! Så mycket tomrum!

Mr Potato head

Aha, så det är så du menar, jo, välkommen till teknikvärlden ;) väntar alltid något bättre bakom hörnet.

Det var förvirrande när du skrev: "Problemet är väl att det enl. en återförsäljare inte går att få service på 'gamla' podar längre, Appel skiter i sina 'gamla' modeller när dom släpper nytt.", då det inte stämmer och det lät som du inte skulle kunna få din iPod lagad eftersom de hade släppt nya modeller.

Om du funderar på sälja redan kanske du skulle tänkt efter mer innan du köpte, det är ju fortfarande samma produkt fast det finns en senare modell på marknaden. Man måste inte ha det senaste.

Att lägga all skuld på säljarna tycker jag är fel. Känner man inte till att det kommit nya modeller av det man lägger ett par tusen på får man skylla sig ganska mycket själv.

Tillägg: Nåt av det värsta man kan köpa nytt är sportbilar för runt miljonen, de tappar kanske 200k om du så skulle sälja den samma dag :)

...

Tillägg: Nåt av det värsta man kan köpa nytt är sportbilar för runt miljonen, de tappar kanske 200k om du så skulle sälja den samma dag :)

Hörde (en skröna?) en gång om en ny Lexus som var i samma hall som begagnade Lexusar. Bakgrunden var tydligen att den var begagnad, den hade köpts av en person som kört hem den, fått inredningens färg underkänd av chefen hemma, kört till affären igen, lämnat tillbaka den mot omkring 100000 kr avdrag och köpt en i rätt färg.

Kan inte vara billigt att vara gift.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...