Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentmärken i skärmen


johnalder

Rekommendera Poster

En del av Apples äldre bärbara hade ju egenheten att det blev märken efter tangenterna i skärmen. Hur är det med MacBook? Vågar jag skippa det där mellanlägget när jag lägger ihop min skönhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med tangentmärken i skärmen var ett vanligt problem med TiBook. Min PowerBook Aluminium är nu drygt 4 år gammal, och den blir det inte så på. Visst var jag också försiktig i början, och la ditt det där mellanlägget, men jag slutade redan efter några veckor.

 

Skärmen fjädrar uppåt, så den ligger inte tajt mot tangenbordet som de gjorde på äldre modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ej fått några märken och min MB är ca 4 månader gammal.

Använder skyddet som medföljde den ny när jag reser i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då kanske jag vågar släppa nojan... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gaah jag har fått tangentmärken på min MBP, vad ska jag göra???

 

hur är detta möjligt?

 

kan det vara felkonstruktion på just min mac?

 

är det någon annan som har fått det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gaah jag har fått tangentmärken på min MBP, vad ska jag göra???

 

hur är detta möjligt?

 

kan det vara felkonstruktion på just min mac?

 

är det någon annan som har fått det?

 

I ditt fall kan jag rekommendera iSaver som säljs på Macoteket. Det är en microfiberduk som verkligen gör skäl för namnet. Min bror hade hela tangentbordet på skärmen och dessa märken försvann med en lätt fuktad iSaver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en macbook som är 9 månader gammal. Och jag fick märken på skärmen efter "space" tangenten. Så jag började med inlägg efter att jag sett att det blev märke. Är det något som stöds av garantin?

 

Mvh tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inga märken i min skärm, men när den är dammig och man fäller ner locket blir det märken i dammet efter tangenterna. Så ganska tajt måste det ju vara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inga märken i min skärm, men när den är dammig och man fäller ner locket blir det märken i dammet efter tangenterna. Så ganska tajt måste det ju vara..

 

Och då är det väl en fördel att torka skärmen damm fri dagligen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Jag har haft min Macbook i 8 månader nu, drygt, och jag har inte fått några märken på skärmen. Det här med att den ska vara dammfri löser jag men en slags "skärmtrasa" som vi köpte på computercity och använder det ungefär en gång varannan månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en "glossy" skärm. Sen har jag använt mikrofiberduk från första början. Men ändå lyckades det bli märken efter space tangenten som inte går bort. Det är ju inget som stör, men ett inlägg vore nog ett tips till dom som köper en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...