Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Varför funkar inte Linje In med den här kontakten?

box346

Recommended Posts

Varför funkar inte Linje In med den här kontakten? Jag har pluggat in den rosa i ljudingången men det funkar inte att prata i micken.

post-11639-1189010676.jpg

jag kanske var otydlig.

Varför funkar inte den där rosa kontakten i "Line-In" i datorn. Den gröna är kopplad till Ljudutgången och den rosa till Ljudingången. Datorn spelar ljud i lurarna men jag kan inte prata i mic'en.

Och Jarting, vad menar du?

Mvh Daniel

jag kanske var otydlig.

Varför funkar inte den där rosa kontakten i "Line-In" i datorn. Den gröna är kopplad till Ljudutgången och den rosa till Ljudingången. Datorn spelar ljud i lurarna men jag kan inte prata i mic'en.

Och Jarting, vad menar du?

Mvh Daniel

Han menar att det är en linje-ingång, inte en mikrofoningång. En linjeingång kräver en mycket starkare signal än vad en mikrofon kan ge.

Skaffa antingen:

En mikrofonförstärkare

En USB-mikrofon

En iMic (som har mik-ingång och USB-anslutning)

Han menar att det är en linje-ingång, inte en mikrofoningång. En linjeingång kräver en mycket starkare signal än vad en mikrofon kan ge.

Skaffa antingen:

En mikrofonförstärkare

En USB-mikrofon

En iMic (som har mik-ingång och USB-anslutning)

Tack Telly, precis vad jag behövde veta. :D

Uppföljnig..

Jag har googlat lite och konstaterat att Telly hade rätt som en plätt. Jag ska byta in headsetet imorrn mot ett från samma tillverkare (steelseries) men med usb anslutning.

Tack för hjälpen! :nattinatti:

Tycker det är dåligt att det saknas mic-ingång, var också tvingad att köpa ett externt usb-ljudkort för att kunna använda mitt befintliga headset med skype på macen. Dåligt tycker jag Apple har ju tänkt på allt annat men glömt något så viktigt som mic-ingång, synd.

Upptäckte samma sak här om dagen, men så visar det sig att BT-headsets för mobiler funkar utmärkt med Mac OS så nu kan jag köra Skype med mitt BT-headset. :D

Lite glädje mitt i irritationen över line-ingången. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...