Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Mac och Externt Ljudkort


christiantp

Rekommendera Poster

Hej! Fick min MacBook idag, och tänker använda den för inspelning. Allting har fungerat bra utom en sak, när jag kopplar in mitt externa Mackie Onyx Satellite Ljudkort så händer ingenting.

Det står i manualen att det inte ska behövas installera några drivrutiner utan det ska fungera direkt. Det ända man ska göra verkar det som är att välja ljudkortet på "Ljud" under systeminställningar. Men det finns inget där mer än det inbyggda ljudet.

Vad ska jag göra?

 

Med vänliga hälsningar / Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Fick min MacBook idag, och tänker använda den för inspelning. Allting har fungerat bra utom en sak, när jag kopplar in mitt externa Mackie Onyx Satellite Ljudkort så händer ingenting.

Det står i manualen att det inte ska behövas installera några drivrutiner utan det ska fungera direkt. Det ända man ska göra verkar det som är att välja ljudkortet på "Ljud" under systeminställningar. Men det finns inget där mer än det inbyggda ljudet.

Vad ska jag göra?

 

Med vänliga hälsningar / Christian

 

 

Hmm jag vet inte vad det är för ljudkort och hur det ser ut!

 

Men ser du att det lyser eller att det får ström? Jag kopplade mitt lexicon Alpha kort rakt in och det fungerade strålande genom att gå in i ljud under systeminställninagar!

 

Kolla alla anslutningar en extra gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är ett Mackie Kort som ska fungera. Det får ström, och det fungerar ifall jag kopplar det till PCn som står bredvid. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett firewire-ljudkort från m-audio, och hade en massa problem med att installera det på min macbook, men det löste sig när jag laddade ner nya drivrutiner, du kan ju kolla om det går, även fast de säger att man inte behöver några..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett firewire-ljudkort från m-audio, och hade en massa problem med att installera det på min macbook, men det löste sig när jag laddade ner nya drivrutiner, du kan ju kolla om det går, även fast de säger att man inte behöver några..

Kul att höra.

Går i funderingar ang FW kort från m-audio men blev bränd på Audiofile 24/96 och rev ur skräpet (m-audios drivisar verkar det vara liten si & så med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte ett billigt externt ljudkort för att få en microfon-ingång för att använda med skype men mitt funkade inte heller direkt när jag kopplade in det.. men däremot efter en omstart :) Vet ej om det är samma för dig men har du inte testat att starta om din Mac så kan det ju vara värt ett försök :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24/96 AUDIOPHILE är ett pci-kort och det har jag gett bort,

testade hur många varianter som helst..inkl omstarter men men ..

Är lite sugen på ett Externt FX-kort och PT 7 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...