Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig signal (Airport)


Playboy

Rekommendera Poster

Har ett märkligt problem, min dator (MacBook Pro) har problem att hitta signalen för W-Lan, samt att behålla den ifall att jag överhuvudtaget kan koppla upp. Min fru´s BlackBook har inga problem samt full signal, vad kan det bero på?

 

Dessutom har jag nästan alltid problem att skicka mail med Mail programmet när jag är på hotell, finns det nåt trick? (SSL, Port etc.)

 

Snälla hjälp...

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta internetleverantörer blockar andra utgående mail förutom sin egen. Fråga respektive hotell vad dom kör för utgående mail och lagra detta i mailinställningar. Ibland har jag haft upp till tio stycken olika utående mail jag växlar mellan beroende på var jag är. Hoppas det kan hjälpa!?

 

När det kommer till din Airport tycker jag det verkar skumt. Jag hade liknande problem med en PowerBook och då visade det sig vara antennen vilket dom bytte på garantin. Mycket bättre efter!

 

MVH C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa påstår att Macbook Pro kan ha problem med just sin WiFi signal eftersom den är gjord i aluminium, som då kan göra signalen svagare. eftersom din frus MacBook är gjord av plast så har signalen inga problem att ta sig igenom.

Min kompis hade problem med sin Wifi på samma sätt som du har nu, men nu på senare tid så har hans MacBook Pro löst detta på egen hand. ai? :P

 

/Kay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa påstår att Macbook Pro kan ha problem med just sin WiFi signal eftersom den är gjord i aluminium, som då kan göra signalen svagare. eftersom din frus MacBook är gjord av plast så har signalen inga problem att ta sig igenom.

Min kompis hade problem med sin Wifi på samma sätt som du har nu, men nu på senare tid så har hans MacBook Pro löst detta på egen hand. ai? :P

 

/Kay

 

 

Det problemet hade jag med min PB G4 Ti. Men min MacBook Pro har funkat bra tills för någon vecka sedan...

 

Egen hand? Förklara.

 

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...