Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felkoder


Nilserikp

Rekommendera Poster

Jag har trasslat med behörigheter och försöker ändra tillbaka. Då dår jag upp felkod 213. Vet Ni vad det är eller var kan jag läsa om felkoder.

 

Jag har ändrat behörigheter för olika Partioner dithörande INFO. D.o Finder. Oj,Oj,Oj.

Problemet har blivit: Kan inte läsa filer på aktuella partioner. Maskinen hänger sig. T.o.m. Aktivitetskontrollen går inte. Problem även med Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara denna ?

post-113-1188980586_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrofen är nära. Med hjälp av Er kanske det löser sig.

 

 

Vad hände sedan: Allt pajade ur. Kunde inte stänga av datorn. Inget fungerade. Aktivitetskontroll, musen, ja allt. Drog ur nätsladden. Startade om (gick ej) Drog ur nätsladd och höll "alt" nedtryckt. Då fick jag upp vilket system jag skulle bota från. TVÅ alternativ. Ordinarie och "tidigare BCK av systemet som ligger på en extern partition" Valde det senare. Tog lång tid. Men det gick.

- System frågade efter uppdateringar och gjorde så.

- anm. Min SKYPE såg uppdaterad ut med adresser.

- Efter uppdatering, skulle mac-en startas om. Gjorde så.

- Av någon anledning kom jag upp helt normal. Men det går taskigt. Har bl.a. tappat en partition (faktiskt den viktigaste) FILM/BILD/LJUD.

 

Vad har jag då gjort som förorsakade krachen!!!!!

- Jag håller på att skapa ett gästkonto med begränsningar.

- I Info på varje partion ändrade jag behörighet. Detta har gett att jag inte kan se vad som finns på partionerna. Gjorde så även för "Program-mappen.

 

Vad göra nu?

- skulle först vilja rädda undan alla viktiga data från FireFox, Safari, Var ligger dessa?

- Ställa tillbaka alla defaultvärdena vad beträffar behörigheterna.

 

Hoppas Ni förstår vad jag menar

 

GODA AMATÖRER SKALL INTE HÅLLA PÅ MED SÅNT HÄR (inte Ni utan jag)

post-13288-1188989525_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...