Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MS Office X


loghill

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om Microsoft Office X (dvs version 10) funkar att köra på en intel-mac, åtminstone som universal binary?

 

MVh Staffan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera och testa...Själv kör jag med Office 2004 på Mac Mini Intel

 

Edit..ser att jag har Ver. 11..nånting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office finns ännu inte i universal binary-format. Detta kommer när Office 2008 släpps i februari.

Det är dock inga problem att köra programmen på en intel-mac idag då programvaran Rosetta som är inbakad i Mac OS för intel översätter programkoden från power-pc till intel. Lite dåligt språk, men fullt begripligt hoppas jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan köra alla program för OS X på Intel-macar: Photoshop CS2, Office X, 2004, Mathematica osv. Däremot kan man inte köra gamla OS9-program eftersom Classic-miljön inte finns kvar på Intel-macarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan köra alla program för OS X på Intel-macar: Photoshop CS2, Office X, 2004, Mathematica osv. Däremot kan man inte köra gamla OS9-program eftersom Classic-miljön inte finns kvar på Intel-macarna.

Ja, det stämmer i de flesta fall men Rosetta klarar exempelvis inte av att emulera statistikprogrammet SPSS. Mycket irriterande och gör att jag behöver en Windowsboot för att klara köra programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaror som följer Apples riktlinjer för Mac OS X kod på Power PC fungerar bra under Rosetta-emulatorn, men kod som kör sina egna grejjer (i första hand spel, men det finns även andra applikationer) kan få problem - det är dock ovanligt.

 

Microsoft fungerar, om än segt och långsamt.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...