Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elektronisk/Alternativ Musik Tråden


woodztream

Rekommendera Poster

Tänkte att det kanske finns fler med foten i det elektroniska träsket. Langa upp musikvideos/klipp/livesets, alltid kul att hitta nya artister. All euro-tuggummi-fjortis-absolute-bullshit undanbedes. :byrakrat:

 

______________________________________________________

!!!!EXEMPEL PÅ SÅNT SOM INTE PASSAR HÄR!!!!

:irriteradtjej::bla::chockadskeptisk::spam::armskeptisk:

______________________________________________________

 

 

SÅNT HÄR ÄR VÄLKOMMET!

Mums!

 

Skönt litet set!

 

Så tar vi å softar ner lite! Nathan Fake's musik är vacker!

 

En till med kungen.

 

Beroendeframkallande!

 

Eget!

 

Fruktansvärt skönt och minimalistiskt! Tung video också!

 

Och mysig avslutning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suveränt! Mer kvalitets musik istället för kommersiellt crap typ Günther!

 

Kan rekommendera: http://philbxr.blogspot.com/

 

Scrolla ner till Sven Väth på Global Gathering Essential mix.

Näst sista låten i det setet (Len Faki) är helt i min stil om man säger så! (Börjar vid 50 minuter in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suveränt! Mer kvalitets musik istället för kommersiellt crap typ Günther!

 

Kan rekommendera: http://philbxr.blogspot.com/

 

Scrolla ner till Sven Väth på Global Gathering Essential mix.

Näst sista låten i det setet (Len Faki) är helt i min stil om man säger så! (Börjar vid 50 minuter in)

 

 

Sven Väth är tung, såg han på Göta Juck för ett par månader sen, mangel! Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt samma musiktyp som ni andra postat, men prova gärna att lyssna på

Kitaro- Reimei (The new dawn)

 

och

 

Kitaro - Dance of Sarasvati

 

Kitaro blandar gamla klassiska japanska instrument, som t.ex taiko-trummor med mera, med moderna synthar. Hur skön musik som helst, och den är mycket avkopplande.

 

Dessa två låtar är dock inte de bästa han gjort, men det var ett par av de bättre som jag lyckades hitta på YouTube i alla fall. Men han har gjort en massa bra musik, som jag tyvärr inte lyckades hitta på YouTube alls.

 

edit: Tydligen hade den första låten blivit spärrad, så att det inte gick att "embedda" den på forumet längre. Därför postade jag länken till den låten på YouTube istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg honom (Väth) på MB kryssningen för några år sen. Hans set var lite för urflippat för min smak då, det kom aldrig igång riktigt. Adam Beyer tog över efter honom och det var fett!

 

Från den kryssningen kommer jag mest ihåg Chris Liebing på lilla golvet. Enormt bastryck i den ljudanläggningen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är en sandanimation till musik av Kitaro:

 

Kolla vad cvoola grejer man kan göra med lite sand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg honom (Väth) på MB kryssningen för några år sen. Hans set var lite för urflippat för min smak då, det kom aldrig igång riktigt. Adam Beyer tog över efter honom och det var fett!

 

Från den kryssningen kommer jag mest ihåg Chris Liebing på lilla golvet. Enormt bastryck i den ljudanläggningen! :D

 

 

De små golven är alltid fetast! :galetglad: Och vistt är det drag i ljudet. Kommer ihåg Thomas Krome från en MB-kryss, var väll ett par år sen. har det på video faktiskt, eller delar av det. Kanske ska ta å posta upp det på YouTube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt samma musiktyp som ni andra postat, men prova gärna att lyssna på

Kitaro- Reimei (The new dawn)

 

och

 

Kitaro - Dance of Sarasvati

 

Kitaro blandar gamla klassiska japanska instrument, som t.ex taiko-trummor med mera, med moderna synthar. Hur skön musik som helst, och den är mycket avkopplande.

 

Dessa två låtar är dock inte de bästa han gjort, men det var ett par av de bättre som jag lyckades hitta på YouTube i alla fall. Men han har gjort en massa bra musik, som jag tyvärr inte lyckades hitta på YouTube alls.

 

edit: Tydligen hade den första låten blivit spärrad, så att det inte gick att "embedda" den på forumet längre. Därför postade jag länken till den låten på YouTube istället.

 

Inte riktigt min smak, men välgjord musik, duktiga musiker, musik jag helt klart kan respektera. Viss musik jag lyssnar på har inslag av liknande stilar, men det tolkas då på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt min smak, men välgjord musik, duktiga musiker, musik jag helt klart kan respektera. Viss musik jag lyssnar på har inslag av liknande stilar, men det tolkas då på annat sätt.

Han har mycket varierande stil på sin musik. Den ena är inte alls lik den andra. Han har spelat mycket ihop med Jon Anderson (från Vangelis), och med resten av Vangelis med för den delen.

 

Så gillar du Vangelis, så är det stor chans att du hittar en mängd låtar av Kitaro som du kommer att gilla. Dock hittar jag inga av hans riktigt bra låtar på YouTube :(

 

Han har också en del låtar som påminner om Jean Michel Jarres låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en runda till!

 

 

Özgur Can, svenskt och genialiskt.

 

 

Trentemøller X 3, brilljant!

 

 

Killen kan remixa, helt otroligt. Får gåshud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Lite Citrongräs någon?

post-143-1189017455_thumb.jpg

Lemongrass: La Mer / Voyage au centre de la terre

 

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...amp;i=108526294

 

Mycket musik i mitt iTunesbibliotek är lite svårt att sätta etikett på. Det som andra kallar Electronic eller Electronica heter hos mig: Lounge eller Lo-Fi, Neo Soul, Ambient, Azid Jazz, Dance, Jazz eller Trance. :borstatanderna:

 

Här en av mig mycket spelad skiva:

Blue Six (Neo Soul/ Electronica) - Aquarian Angel

post-143-1189017982_thumb.jpg

 

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...amp;i=216537743

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooh. Då måste jag som musikätare slänga in lite härlig Aotearoan electronica!

 

Shapeshifter

post-22160-1189024441_thumb.jpg

Mmm. Electronica meets dub and makes love!

 

Recloose

post-22160-1189025264_thumb.jpg

Svängigt och psykadeliskt värre.

 

Sola Rosa

post-22160-1189025148_thumb.jpg

I ett mer relaxed format.

 

Och dessutom våra svenska bubblare The Knife och The Tough Alliance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att det kanske finns fler med foten i det elektroniska träsket. Langa upp musikvideos/klipp/livesets, alltid kul att hitta nya artister. All euro-tuggummi-fjortis-absolute-bullshit undanbedes.

 

 

Varför inte gå till källan direkt? Tangerine Dream banade väg för electronica redan på 60-talet (undvik dock förväxling med det skräp som säljs under namnet, producerat 80-tal och senare)

 

 

 

På den tiden krävdes lite mer än att bara ladda ned lite schyssta loopar till datorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte gå till källan direkt? Tangerine Dream banade väg för electronica redan på 60-talet (undvik dock förväxling med det skräp som säljs under namnet, producerat 80-tal och senare)

 

På den tiden krävdes lite mer än att bara ladda ned lite schyssta loopar till datorn...

 

 

Känner till dem, mäkta imponerande. Men det är ju helt fel att säga att alla laddar ner färdiga loopar till datorn som pysslar med elektronisk musik. Se bara på svenska producenter som joel mull, där produceras ljuden givetvis med hårdvara, men en dator finns alltid i centrum. Sen ginns det ju självklart en hel drös med folk som använder loopar, jag producerar själv musik, på amatör nivå, och kan inte använda mig utav loopar, det känns inte som min egen musik då. Samma sak när jag formger, har otrologt svårt för att använda mig utav gratis vector-art mm mm. Blä!

 

/ Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken äcklig musik.

 

Här får ni lite riktig musik..

 

kraftwerk ftw!!

VXa9tXcMhXQ är bättre men ville inte bli 'embeddad'.

 

nå annat skit:

 

för övrigt

är all musik det spelet bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner till dem, mäkta imponerande. Men det är ju helt fel att säga att alla laddar ner färdiga loopar till datorn som pysslar med elektronisk musik. Se bara på svenska producenter som joel mull, där produceras ljuden givetvis med hårdvara, men en dator finns alltid i centrum. Sen ginns det ju självklart en hel drös med folk som använder loopar, jag producerar själv musik, på amatör nivå, och kan inte använda mig utav loopar, det känns inte som min egen musik då. Samma sak när jag formger, har otrologt svårt för att använda mig utav gratis vector-art mm mm. Blä!

 

/ Micke

 

Nej, jag menade inte att nedvärdera en hel genre, jag menade inte ens att nedvärdera loopar och halvfabrikat när jag tänker efter. Jag menade bara att det är så imponerande med folk som kör sin grej och banar egna stigar. Tangerine Dream gjorde verkligen sin egen musik, utan att snegla mot andra eller mot publiken. Sen är det naturligtvis tråkigt att de blev slätstrukna och platta med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm det jag redigerade kom tydligen inte med men här är det jag konverterade till mp3, och är inte det 'elektroniskt' så heter jag Göran idag.

 

Direct adress: http://surl.se/picture/20079/102966.mp3

Direct adress: http://surl.se/picture/20079/102967.mp3

Direct adress: http://surl.se/picture/20079/102969.mp3

Direct adress: http://surl.se/picture/20079/102965.mp3

 

edit:

hehe

ge den en chans, börjar inte helt förens 01:18

http://en.wikipedia.org/wiki/Donkey_kong_country_2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...