Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemsida i keynote


Kid_Mange

Rekommendera Poster

Hej, jag har gjort en keynote presentation i hemsideformat. Med länkar mellan dom olika kategorierna på sidan. Jag läste på apple att man kan lägga upp keynote filer på hemsidan men jag vet inte hur jag ska exportera och hur jag ska gå till väga efter att jag har gjort det. Hur ska jag göra för att lägga upp den som hemsida? Jag kan liksom ingenting om sånt här så en grundlig beskrivning vore inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Keynote väljer Exportera (under File i menyraden) så kan du sen välja html.

post-16024-1188980840.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, men sen då? hur ska jag få upp den på nätet? kommer alla övergångar med som jag har gjort i keynote?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte. Men du har väl en hemsida som du kan ladda upp html-koden till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, jag hade tänkt att ha keynote arbetet som hemsida. Om det går? Har läst här på forumet att man kan göra enklare hemsidor med både keynote, pages, power point.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, jag hade tänkt att ha keynote arbetet som hemsida. Om det går? Har läst här på forumet att man kan göra enklare hemsidor med både keynote, pages, power point.

Jo, men du behöver en hemsida att lägga upp ditt material på.

T.ex www.kidmange.se

Om du inte reggat en domän ännu så är det steg ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo visst, men om jag reggar en domän, kan jag då ha keanote presentationen som själva hemsidan? alltså lägga upp den via ftp eller hur man nu gör och att presentationen med alla länkar (länkar mellan typ home, bilder, kontakt, info) i blir hemsidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa först sidan lokalt på din dator, fungerar det där så ska det också fungera på nätet. Jag tvivlar på att exempelvis bläddringsövergångar kommer med vid htmlexport, men du kan exportera till Flash och sedan lägga in det i en sida. Macworld (tidningen, inte forumet) hade en artikel om hur man gör Flash av bildspel för cirka två år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag har testat att exportera och det funkar i webläsarn precis som jag vill ha det. Vad göra nu då? Jag ska uppna en domän, men hur får jag keynote html filen ut på nätet då?

 

btw jag är evigt tacksam för era svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...