Jump to content
Just nu i M3-nätverket

PWS, IIS?

Forca

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns något liknande program som PWS eller IIS som finns för windows, att installera på min MAC? så att jag kan förhandsgranska ASP-script?

Tack på förhand!

/Robert

Med Mac OS X medföljer webbservern Apache som du aktiverar från Systeminställningar. Vill du använda ASP får du installera någon tolk för det, och är det bättre att använda en Windows-server då Microsoft håller ganska hårt om sina tekniker.

Med Mac OS X medföljer webbservern Apache som du aktiverar från Systeminställningar. Vill du använda ASP får du installera någon tolk för det, och är det bättre att använda en Windows-server då Microsoft håller ganska hårt om sina tekniker.

Oki, Jag fick ingen skiva med Mac OS X när jag köpte min MacBook Pro, finns det att få tag på annars än skivan? kanske via internet?

För att klargöra, jag lärde mig ASP när jag hade en Windows tidigare innan jag bytte och har inte haft tid att lära mig PHP.

Köpte du begagnat? Köpte du av Apple ska du ha fått med Mac OS X-skivorna, ring annars upp dem och be dem skicka dem åt dig.

Men om du har Mac OS X installerat är redan Apache där. In i Systeminställningar, Fildelning och bocka för personlig webbdelning.

Köpte du begagnat? Köpte du av Apple ska du ha fått med Mac OS X-skivorna, ring annars upp dem och be dem skicka dem åt dig.

Men om du har Mac OS X installerat är redan Apache där. In i Systeminställningar, Fildelning och bocka för personlig webbdelning.

Oki, då får jag kontakta Apple för en skiva, kan komma till rätta någon gång.

Nu har jag bockat i "personlig webbdelning", hur skaffar jag mig en tolk, vad ska jag söka på?

Jag måste tacka, är anska så ny i Mac-världen.

Deet är dåligt med ASP-tolkar för Mac, eftersom ASP är MS-teknologi. Det bästa vore att gå över till sådant som är 100% plattformsoberoende, som t.ex PHP, Perl, Ruby, Python eller liknande.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...