Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allvarligt fel på min nya iMac


Offe87

Rekommendera Poster

Skulle testa att köra in Bootcamp och Windows XP, men mitt under XP installationen stänger datorn av sig och när jag sedan startar den igen händer ingenting, bara en grå skärm. Testade att stoppa i mjukvaruskivan med os x för att starta från skivan genom att hålla in c. Det fungerade inte heller. Killen på apples support visste inte vad felet kunde vara och bad mig lämna in datorn. Va fan kan ha hänt, är det bara service som gäller nu. Någon kunnig där ute som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Apples tangentbord? Anslutet direkt till datorn, utan hubb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Apples tangentbord? Anslutet direkt till datorn, utan hubb?

 

Japp, Apples orginal rakt in i usb-uttaget på baksidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Apples orginal rakt in i usb-uttaget på baksidan.

Jaha, då är det nog bara att lämna in datorn, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta stärker en misstanke jag har om Bootcamp, att den är buggig och inte 100% pålitlig. Det finns en hel del problem rapporterade. Vi kan väl hålla ögonen öppna tillsammans om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Danling

Jag har samma problem.

 

Jag partitionerade min hårddisk för att installera XP på ena partitionen. När jag sätter i XP-skivan går första delen av installationen bra, men sen när datorn ska starta om för att fortsätta installationen upprepas bara samma procedur en gång till.

 

När jag sätter i mjukvaru-skivan för att installera om OS X hittar datorn ingen hårddisk att installera på och det går inte heller att reparera hårddisken. Om jag kopplar in den nya datorn till min gamla via firewire som extern hårddisk går den inte att läsa.

 

Startar jag om datorn utan någon skiva i dyker en mapp med ett frågetecken upp.

 

Är det bara att lämna in som gäller eller går det att lösa på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni formaterat disken för att installera win på en intel mac, finns under anpassa i skivverktyg på install dvd'n.

 

(Finns ju install osx på en G5'a, och install osx på en intel, som altrenativ oxå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle testa att köra in Bootcamp och Windows XP, men mitt under XP installationen stänger datorn av sig och när jag sedan startar den igen händer ingenting, bara en grå skärm. Testade att stoppa i mjukvaruskivan med os x för att starta från skivan genom att hålla in c. Det fungerade inte heller. Killen på apples support visste inte vad felet kunde vara och bad mig lämna in datorn. Va fan kan ha hänt, är det bara service som gäller nu. Någon kunnig där ute som vet?

 

 

Nu var det ett tag sedan jag installerade med BootCamp, men vilken partition valde du i Bootcamp under installationen?

Valde du inte C: så har du nog skrivit över delar av din startskiva i OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...