Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto 08, kan man ställa in backupkopia vid insamling?


iMarc

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja att iPhoto automatiskt lägger en kopia i en annan mapp vid bildinsamlingen (en mapp jag skapat som backup för originalbilderna). Är detta möjligt? Hittar ingen sån funktion i iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja att iPhoto automatiskt lägger en kopia i en annan mapp vid bildinsamlingen (en mapp jag skapat som backup för originalbilderna). Är detta möjligt? Hittar ingen sån funktion i iPhoto.

Inte för att jag vet svaret, men importerar du direkt från kameran? Eller från en CD/DVD? Eller från en mapp i Finder?

 

I tidigare versioner kan du exportera kopior (Arkiv-menyn), men det blir manuellt hanterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vet svaret, men importerar du direkt från kameran? Eller från en CD/DVD? Eller från en mapp i Finder?

 

I tidigare versioner kan du exportera kopior (Arkiv-menyn), men det blir manuellt hanterande.

Det är direktimport från kameran jag menar. Jag läste att Lightroom hade den funktionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att Lightroom hade den funktionen

Tja, NÅGOT måste ju programmet ha som iPhoto saknar för att motivera priset på i runda tal 3000kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, NÅGOT måste ju programmet ha som iPhoto saknar för att motivera priset på i runda tal 3000kr.

Ok, bara det bästa är gott nog tydligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...