Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone tar ledningen bland smartphones


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Att iPhone skulle sälja bra var det ingen som tvekade om men att den skulle ta ledningen över samtliga andra smartphone-modeller överraskar säkert många. Varken Blackberry, Palms, Motorolas, Nokias eller Samsungs modeller kunde stå emot Apples iPhonemobils första månad på marknaden.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone är fortfarande ingen smartphone.

 

Vad är en smartphone då? Jag är helt lost när det gäller mobiler så förklara gärna så enkelt du kan så jag bara kan hänga med i kommande diskussioner om smartphones. :unsure::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en smartphone då?

 

En telefon som vet vad du ska säga innan du har sagt det

och vet hur många decimaler Pi har. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en smartphone då? Jag är helt lost när det gäller mobiler så förklara gärna så enkelt du kan så jag bara kan hänga med i kommande diskussioner om smartphones. :unsure::)

 

om du ka engelska läs:

 

Smartphone – a handset running on a non-proprietary operating system that allows creation of additional applications by third-party developers, while all tools required for that are provided by the OS developer. In a word, you can install third-party programs, increasing overall functionality.

 

http://www.mobile-review.com/articles/2007...e-name-en.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smartphone – a handset running on a non-proprietary operating system

Med den definitionen så existerar ju inga smartphones alls. Alla de modeller som finns på marknaden idag har väl proprietary operating systems. Eller finns det någon som är baserad på open source?

 

Alla Windows Mobile-modeller, alla Blackberry och Palm, Motorola, Nokia och Samsung med för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den definitionen så existerar ju inga smartphones alls. Alla de modeller som finns på marknaden idag har väl proprietary operating systems. Eller finns det någon som är baserad på open source?

 

Alla Windows Mobile-modeller, alla Blackberry och Palm, Motorola, Nokia och Samsung med för den delen.

 

han menar väl :" Proprietary software (also called non-free software) is software with restrictions on using, copying and modifying as enforced by the proprietor. "

 

I detta fall Apple !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i så fall håller jag med. Jag vet inte vad Apple har för anledning till att inte vilja öppna upp sin mobil för mycket just nu, men jag hoppas att de öppnar upp för andra program i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...