Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

EA spelen här?


giganten

Rekommendera Poster

Har inte hänt mycket här. Är fortfarande intresserad av att skaffa mig BF2142.

 

Men ska man köpa sig bf2142 eller vänta på att det kommer en mac version av Enemy Territory: Quake Wars? Finns ju ett windows demo på ET:QW ute nu, men vilket spel tror du är bäst, det är ju nästan samma typ av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Tja själv sitter jag och lirar BF2142 så fingrarna blöder... Jag tycker det är skit bra, har dock inte prövat quake wars så jag kan inte vara helt objektiv.

 

Men som sagt... jag hoppas att du har en annan dator än MB att spela på. ;)

Annars kommer det inte vara kul att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste MBP (C2D 2.4ghz, nvidia-kortet, 4gb-ram osv). Tror ni man kan köra BF2142 på typ max inställningarna då?

Eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste MBP (C2D 2.4ghz, nvidia-kortet, 4gb-ram osv). Tror ni man kan köra BF2142 på typ max inställningarna då?

Eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu köpt bf2142 och ska göra ett konto. Men kan ej göra @ när man ska skriva in sin email. Hur löste du det, kan man rega sig på något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Har nu köpt bf2142 och ska göra ett konto. Men kan ej göra @ när man ska skriva in sin email. Hur löste du det, kan man rega sig på något annat sätt?

 

Hum... jag hade inga problem att skriva in @ vad jag vill minnas... men leta reda på ett @ tecken och kopiera & klistra in det då.... det borde fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Nepp, den vill inte veta av min command tangent.

 

konstigt... :fundersam:

 

Har du nått annat tangentbord som du kan pröva med? ut ifall att den helt enkelt verkar ha nått personligt mot tangentbordet ditt...

 

 

Annars vet jag att folk har löst diverse problem med att slänga allt som har med BF att göra och sen installera om det och det har då fungerat som sig bör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nepp, den vill inte veta av min command tangent.

Ditt tangentbord kanske har ställt om sig till engelskt eller så vill BF inte känna igen ditt svenska tangentbord. Då får du själv kanske ställa om till engelskt för att kunna skriva @.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hittar ni spelen ?

Finns dom i Sverige ?

 

Syftar på EA spelen btw.

Nej men kan beställas från t.ex. Macgamestore. Enl. Amazon släpps spelen 30 okt till resten av marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt tangentbord kanske har ställt om sig till engelskt eller så vill BF inte känna igen ditt svenska tangentbord. Då får du själv kanske ställa om till engelskt för att kunna skriva @.

 

Okej, Hur ställer jag om det till engelskt då? Kan man bara ställa om tangentbordet för ett program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nepp, den vill inte veta av min command tangent.

 

 

man använder väl inte äppelknappen när man gör @??

jag använder alt (om jag använder äpple kommer jag bara till apple.com)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Hur ställer jag om det till engelskt då? Kan man bara ställa om tangentbordet för ett program?

banana har rätt i förra inlägget. Det missade jag. Du ska trycka på alt och 2 för @, inte kommando/äpple.

 

Tangentbordsspråket kan inte ställas in för något enskilt program. Testa att trycka shift och 2 i BF! Om det inte fungerar går du till systeminställninga/internationellt/indatameny och kryssar för USA. Kryssa för "Visa indatamenyn i menyraden" och "Tangentbordsvisning" också så kan du ändra språk i menyraden istället för att gå till systeminställningar och du kan se och hitta olika tangentkombinationer med tangentbordsvisning. Välj amerikanskt tangentbord och testa igen i BF med shift och 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

banana har rätt i förra inlägget. Det missade jag. Du ska trycka på alt och 2 för @, inte kommando/äpple.

 

Tangentbordsspråket kan inte ställas in för något enskilt program. Testa att trycka shift och 2 i BF! Om det inte fungerar går du till systeminställninga/internationellt/indatameny och kryssar för USA. Kryssa för "Visa indatamenyn i menyraden" och "Tangentbordsvisning" också så kan du ändra språk i menyraden istället för att gå till systeminställningar och du kan se och hitta olika tangentkombinationer med tangentbordsvisning. Välj amerikanskt tangentbord och testa igen i BF med shift och 2.

 

förlåt var nog lite otydlig vad jag mena med kommando knappen. Vet ju att de är alt + 2 som ger @, utan var med kopiera klistra in jag tänkte på där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon med BF2142 till Mac kan kontakta mig på penna_ha@hotmail.com så uppskattas det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

angående bf2142... är det värt att köpa från macgames för ungefär för 450kr, eller ska man vänta tills de släpps tex på amazon eller till och med i sverige, eller kommer det ligga på ungefär samma pris?

 

Eller borde man rent av köra windows med boot camp och köpa bf2142 till windows för 200k.

Fast det tar väll mer på datorn? fläktarna jobbar mer antar jag.

 

Men vilket fall vill jag ha bf2142. Ska ja köpa från macgames eller vänta?

 

 

Thanks xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krakk: Har det inte varit tal om att BF2142 ska släppas nu den 30 oktober utanför USA? Om så är fallet så är det ju lika bra att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...