Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples prestandajämförelser


knugge

Rekommendera Poster

Lurer på hvor "kult" det hadde blitt om Dell med flere hadde begynt å sette opp performance tester på sine nyere toppmodeller, hvor de setter sine maskiner opp mot PowerMac'er og "overdriver" like mye som Apple :eeeh:

 

Allt Apple skriver om hastigheten på sine G5'er jfr PC'er, skal tas med en god klype/nypa salt. Dessverre :(

 

Kult! 400 innlegg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurer på hvor "kult" det hadde blitt om Dell med flere hadde begynt å sette opp performance tester på sine nyere toppmodeller, hvor de setter sine maskiner opp mot PowerMac'er og "overdriver" like mye som Apple :eeeh:

 

Allt Apple skriver om hastigheten på sine G5'er jfr PC'er, skal tas med en god klype/nypa salt. Dessverre :(

 

Kult! 400 innlegg!

Det hade varit jättekul. Jag antar också att Apple överdriver en del, men ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige så måste fakta i reklam och anonser stämma med verkligheten enligt lag. Jag misstänker att i det stämningsglada USA är det nog ungefär på samma sätt. I England fick ju Apple smisk när man försökte TV-annonsera om världens snabbaste persondator då man inte kunde bevisa det... Men man kan ju testa fördelaktigt med övningar som man är bra på....! Eftersom tester mellan Mac o PC haltar många gånger får man ju ta det med en nypa salt. Klart är att G5-stuket ROCKAR! Men jag annulerade min G5-order pga att det blev för mycket pengar och köpte med ledsen min en PM G4 1,25. Så här efter en månad måste jag säga: Vad skulle jag med en G5 till?!?!? PM G4 räcker och blir över för mig som är privatförare på Mac! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grunnen for å kjøpe G5 framfor G4 er for å tifredsstille habegjæret :D

Det krever jo riktig nok sitt hva gjelder kapital, men så er det jo et spørsmål om prioritering. :rolleyes:

 

I likhet med deg, Axelman, så har jeg heller ikke råd til en G5. Men, men, jeg har jo ikke råd til noen ny G4 heller :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jeg har jo ikke råd til noen ny G4 heller :lol:

Inte jag heller... (w00t) men det snabbaste jag har annars är en iBook 300 mhz som är väl 5 år nu... jag blev tvungen att komma in i modern tideräkning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...