Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver hjälp med några för er grundläggande saker ;D


polskii

Rekommendera Poster

Tja !

 

Fick min macbook nyligen - älskar den - allting är perfekt!

 

hur som helst behöver jag hjälp med några saker:

 

Jag undrar hur man packar upp filer? Vilket program man kan använda?

 

Hur gör man ex VLC till standard mediaspelare för film?

 

Kan man använda vanliga torrent sidor till min mac? ex sw*bits

 

Vilka bra torrenttrackers finns till mac?

 

Finns det flikar i safari som i tex firefox? hur öppnar man i en ny flik isåfall?

 

Hur ändrar man startsida?

 

Tack på förhand !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur man packar upp filer? Vilket program man kan använda?

Svar: UnrarX eller StufitExpander. Båda är gratis.

 

Kan man använda vanliga torrent sidor till min mac? ex sw*bits

Svar: Ja

 

Vilka bra torrenttrackers finns till mac?

Svar: Bara en bra tyvärr; Azureus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man ex VLC till standard mediaspelare för film?

Högerklick på en .avi fil om det är dem du vill ha vlc för, välj get info, välj open with VLC, tryck på change all.

 

Vilka bra torrenttrackers finns till mac?

Menar du torrentprogram så finns Transmission, inga nackdelar alls längre för min del jämfört med det betydligt mer resurskrävande Azurius, vilket jag använde fram till Transmission uppdaterades nyligen.

 

Finns det flikar i safari som i tex firefox? hur öppnar man i en ny flik isåfall?

Firefox finns även till OSX, vet ej ang. Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur man packar upp filer? Vilket program man kan använda? Unrarx, unarchiver.

 

Hur gör man ex VLC till standard mediaspelare för film? Högerclick på film(fil)-visa info-öppna med vlc-ändra på alla.

Kan man använda vanliga torrent sidor till min mac? ex sw*bits Ja.

 

Vilka bra torrenttrackers finns till mac? Ej diskutera här.(googla)

 

Finns det flikar i safari som i tex firefox? hur öppnar man i en ny flik isåfall? Safari 3.0 (beta). File-new tab(flik), (äpple-t)

Hur ändrar man startsida? Safari-Preference(inställningar)-home(startsida)

 

Tack på förhand !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur man packar upp filer? Vilket program man kan använda?

 

Du kan också söka på www.versiontracker.com eller www.macupdate.com

 

Vilka bra torrenttrackers finns till mac?

 

Bits on Wheels, är ytterligare ett program.

Finns det flikar i safari som i tex firefox? hur öppnar man i en ny flik isåfall?

 

Om du går in i preferenser under menyn "Arkiv" när du har Safari aktivt och väljer "Tabs" så kan du göra de inställningar du vill.

 

Tack på förhand !

 

Var så god!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

flikar finns redan i Safari

 

Safari---Inställningar (Preferences)---Flikar boka i "aktivera fliksurfning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka bra torrenttrackers finns till mac? Ej diskutera här.(googla)

Jo, vi har väl ok att diskutera själva programmen, dock inte var det finns upphovsskyddat material? Eller är testperioden över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla program har sina specefika inställningar...så om du tex vill se vad du kan göra för ändringar med safari är det safaris inställningar du ska ändra. där kommer du oxå hitta "aktivera flikar"-inställningen.

 

 

zippade filer kan du skapa och packa upp direkt i systemet. dubbelklicka på filen så sköter det sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vi har väl ok att diskutera själva programmen, dock inte var det finns upphovsskyddat material? Eller är testperioden över?

Om jag inte har missförstått så är väll en "torrenttracker" inte ett program utan t.ex en piratvik, åtminstonde tolkade jag det så. :fundersam:

Upplys mig gärna om jag har fel :yeahbaby:

Ha de..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte har missförstått så är väll en "torrenttracker" inte ett program utan t.ex en piratvik, åtminstonde tolkade jag det så. :fundersam:

Upplys mig gärna om jag har fel :yeahbaby:

Ha de..

Hmm, möjligen. Isåfall är väl svaret att alla torrent trackers borde funka med Mac. De är ju vanliga webbsidor där man kan ladda ned torrentfiler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, möjligen. Isåfall är väl svaret att alla torrent trackers borde funka med Mac. De är ju vanliga webbsidor där man kan ladda ned torrentfiler...

Jo men jag tolkade det (mycket möjligt att jag har fel) som att han menade bra torrentsidor med Macmaterial. :ThumbsUp:

Edit: Han skrev inte funkar utan finns. "Vilka bra torrenttrackers finns till mac"

Har jag missuppfattat att man använder ett Torrentprogram (Azureus tex) hämtar en torrentfil som sedan pekar på en fil "liggande" (jag vet att den inte ligger där utan hos seeders) på en tracker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vore det inte underbart med en legal mac-tracker? :)

visst finns ju Macupdate osv, men om man nu är torrentk*t av sig som snubben däruppe :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men jag tolkade det (mycket möjligt att jag har fel) som att han menade bra torrentsidor med Macmaterial. :ThumbsUp:

Edit: Han skrev inte funkar utan finns. "Vilka bra torrenttrackers finns till mac"

Har jag missuppfattat att man använder ett Torrentprogram (Azureus tex) hämtar en torrentfil som sedan pekar på en fil "liggande" (jag vet att den inte ligger där utan hos seeders) på en tracker?

 

Ja det är rätt, jag undrar vilken/a bra torrenttracker med macmatrial det finns`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får inte diskutera det här, tyvärr. Kan tipsa om Flashback.info mycket info om diverse ljusskygga fenomen :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en policy här att man ska inte diskutera eller länka till olagliga sidor, men som sagt google e din vän ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...