Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Visa Front Row på TV istället för Apple TV?

Medlemmen

Recommended Posts

Med den nya iMacen kan man ju koppla in en separat skärm eller tv (tv:n via adapter). Kan man köra sina vanliga program på den inbyggda skärmen samtidigt som Front Row visas separat på TV:n med både ljud och bild? Jag vet att Apple TV finns men jag undrar om denna lösning skulle fungera? Någon som vet?

En annan grej, varför behöver man en större hårddisk på Apple TV om den är till för att visa det man har inlagt i iTunes (musik och filmer) samt foton (och Youtube) som ligger på datorn?

Mycket tacksam för svar.

Jag har personligen frågat detta innan, svaret blev att Apple har börjat bli ett multinationellt överkörningsföretag som låser vanligt arbete på ena skärmen när FrontRow går igång.

större hårddisk i Apple TV är väl helt enkelt för om man vill komma åt något utan att ha datorn på och sen kanske man inte har tillräckligt snabbt/stabilt nätverk för att strömma HD-filmer osv.

Det handlar ju om att kunna säkerställa prestandan, för att FrontRow ska kunna flyta på, så även om det säkerligen skulle gå att fixa med en patch, så vet jag inte om man vill det...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...