Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man "tabba" ur ett spel?


Hetzbarn

Rekommendera Poster

Så min fråga nu här när jag snart ska köpa min mac och idag har testat att spela det mysiga WarCraft III på en sprillans iMac är just om det går att "tabba" sig ur spelet som i windows.

Problemet kan till exempel vara som så att jag sitter och spelar och någon ringer mig på skype eller att jag vill kolla upp något i Safari.

Jag har försökt lite olika saker och kom inte direkt någon stans.

På PC är det det smidiga alt + tab.

Jag har märkt att cmd + tab funkar bra när man sitter i andra program tex Safari eller VLC men hur gör man om man nu är i ett spel som tar upp hela rutan och inte ger mig tillgång till Finder eller Exposé.

 

Är tacksam för respons.

 

Förövrigt är iMacen, som jag fortfarande sitter vid underbar. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så brukar inte det här gå. I alla fall inte på de spel jag har testat. Vet inte om det finns något bra sätt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar i vissa spel är min erfarenhet.

 

Om man använder Growl så kan nya chatmeddelanden visas överst och ett klick på meddelandet flyttar då över till det programmet. Det finns även ett tillägg till Mail som heter Mail Appetizer som funkar på liknande sätt. Nya brev visas med transparens överst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det en bra lösning! (tom. bättre än alt+tab!)

 

Använd kringla+m (äpple+m) för att få program i fullskärm till fönster-läge, fungerar utmärkt med spel också. Efter du tryckt kommandot så får du fönster-läge och kan enkelt navigera runt bland dina olika applikationer!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visserligen bara x-moto(väldigt primitivt spel) på min iMac, men på den fungerar det inte att trycka cmd+m för att få upp ett annat fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat det spelet, men jag har testat en hel del spel, har aldrig varit med om att det inte fungerar, Warcraft III fungerar det utmärkt med.

 

Generellt sätt tror jag att den lösningen fungerar för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat det spelet, men jag har testat en hel del spel, har aldrig varit med om att det inte fungerar, Warcraft III fungerar det utmärkt med.

 

Generellt sätt tror jag att den lösningen fungerar för dig!

 

Jag tror att CMD-M är ett specifikt kommando för Blizzards spel (där CMD-Tab inte fungerar). Oftast fungerar ju som sagt Kringla-Tab alldeles utmärkt. Vet inte varför Blizzard inte stödjer det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

command+M alternativt command+H

 

cmd+m i tex wc3 och wow och cmd+H i tex halo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det en bra lösning! (tom. bättre än alt+tab!)

 

Använd kringla+m (äpple+m) för att få program i fullskärm till fönster-läge, fungerar utmärkt med spel också. Efter du tryckt kommandot så får du fönster-läge och kan enkelt navigera runt bland dina olika applikationer!

 

Lycka till!

 

 

command+M alternativt command+H

 

cmd+m i tex wc3 och wow och cmd+H i tex halo.

 

Tackar så mycket, ska testa detta nästa gång jag får tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att CMD-M är ett specifikt kommando för Blizzards spel (där CMD-Tab inte fungerar). Oftast fungerar ju som sagt Kringla-Tab alldeles utmärkt. Vet inte varför Blizzard inte stödjer det.

 

Som sagt så har kringla+m fungerat på alla spel jag testat hittils, det är absolut inget specifikt för warcraft III eller liknande.

 

Lycka till trådskaparen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...