Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lång leverans!


Dawoo

Rekommendera Poster

Tja, Jag har precis beställt en Macbook 2.16ghz i standard utförande + ett skyddande fodral från apple.se och fick reda på att beräknad sändningsdatum skulle vara den 17 september och den skulle komma fram 26:e september.

 

Jag undrar vad det är som ska ta sådan tid ??? tycker att det är dåligt att det ska ta flera veckor innan den ens skickas, jag har ju inte ändrat något i prestandan..

 

Någon som har erfarenhet att handla från apple-store ?

 

 

/dawoo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min iMac tog det ungefär en vecka tills den var hemma :) Men det kan ju vara så att många köper macbook just nu, lade du till något, så som extra stor hårddisk med mera? Det brukar ta lite längre tid då tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej jag byggde inte om det på något sätt... så det bör ju absolut inte ta så lång tid, tycker jag... det kanske är så att dom sätter den leverans tiden nu i början innan dom kan bekräfta det... imorgon när det är folk på kontoret så kanske dom ändrar det?! aja hoppas på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din dator kanske inte ens är färdigbyggd ännu..

dom kan ju också ha dåligt på nån del, då tar det ännu längre tid...

 

håll ut:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte den genom studentrabatten på applestore, men går jag in vanlig på apple.se och klickar på macbook och köp så står det leverans 2-3 dagar... så jag tror att leveransen kommer uppdateras imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej då verkar det lite skumt.

 

fast jag brukar aldrig lite på det som står på sidorna..

det tog 3 extra dagar innan min imac blev skickad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är det extra fodralet som dom inte har hemma till omgående leverans och då får även MacBooken vänta tills allt är hemma innan dom skickar grejjorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa såå kan det vara.. tror säkert att det står att dom inte kommer att skicka din beställning förrens dom har alla delar..

jag tror att man kan ändra det... tror det finns ett telefonnummer i mejlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde först via ApplelStore med förväntad leveranstid på två veckor!!! Jag ringde istället till MacSupport å fick min dator nästa dag :lol: , med större minne å allt!Kunde absolut inte vänta!!! Mycket smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...