Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp ang iWEB


Jadestar

Rekommendera Poster

Hej!

Jag konverterade från PC till MAC för ca 1 år sedan och är mycket nöjd!

Har alltid hållit på att bygga websites på min gamla PC med hjälp av frontpage, men nu när jag bytt till MAC så är det massor nytt att lära sig hur man bygger i Mac miljö.

Med datorn fanns programmet iWEB och det tyckte jag var mycket snyggt och roligt att greja med.

Well, till frågan:

 

När man byggt färdigt och klickar på "Publicera" verkar detta vara kopplat direkt till ett MAC medlemskap som man hade ett 60 dagars trial på. Nu har det gått ut och min website är således borta. (frustrerande) :superirriterad:

Måste man vara medlem och betala 99 euro/år för att publicera sin website med iWEB?

Finns det något annat MAC program att bygga i som man kan publicera manuellt själv med en egen FTP-server? Eller hur ska man bära sig åt?

Har letat runt som en skållad efter lösningar utan resultat,

mycket och väldigt tacksam för tips !!

 

MVH

 

/Jadestar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med iweb kan man publicera till en mapp som du sedan kan köra upp på vilket ftp du vill...kan dock inte förklara hur då jag själv inte använder iweb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enkelt.

 

"Arkiv" och välj sedan "Publicera till annan map". Detta gör att du får en mapp med din hemsida som du kan precis som föregående talare skriver lägga på annan sida en .mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också använda programmet WebEcho för att du ska inte behöva ladda upp alla filer om och om igen utan den känner igen vilka filer som behöver uppdateras. Det är lite sunkigt med iWeb att du måste annars ladda upp allt om du gjort ändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också använda programmet WebEcho för att du ska inte behöva ladda upp alla filer om och om igen utan den känner igen vilka filer som behöver uppdateras. Det är lite sunkigt med iWeb att du måste annars ladda upp allt om du gjort ändringar.

 

Ja, jag har märkt detta! Ska kolla upp WebEcho. Tack för tipset! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har du -mac.se- får du upp en mapp på skrivbordet och kan spara till den direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...