Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streamat från SR.se hänger sig...


Brandsaeter

Rekommendera Poster

Jag vill lyssna på en live-spelning från P3 men streamningen hänger upp sig efter ca 2 min och jag måste starta om hela alltet igen.

 

Samma sak händer om jag kör streamningen genom iTunes eller Audio Hijack.

 

Vad kan jag göra för att få det att funka?

 

Finns det något annat program liknande Audio Hijack som är värt att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att detta inte alls har att göra med programmet du använder för uppspelningen. Det är antingen att det får för lite minne tilldelat, att datorn inte hinner med, att din anslutning är för långsam (eller för snabb), eller att servern har för mycket att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sr hänger sig ofta(st) för mig med, iaf när jag använder firefox! Min dator har kapacitet och internminne så det räcker :(

Hur gör ni för att streama SR till iTunes? Eller är det bara de "poddade" versionerna du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig brukar quicktime kompletterat med flip4mac funka bäst, men inte alltid 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sr hänger sig ofta(st) för mig med, iaf när jag använder firefox! Min dator har kapacitet och internminne så det räcker :(

Hur gör ni för att streama SR till iTunes? Eller är det bara de "poddade" versionerna du använder?

 

Jag kör med Flip4Mac. Kan välja vid uppspelningen Save as Quicktime Movie.

 

Spara ner filen och lägg till den i ditt iTunes bibliotek.

 

 

Jag kör med Firefox, 1,5 Gig RAM, Intel 2 GHz så för lite kräm har jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade webmastern på SR och fick tipset att prova länken som heter "Dela med dig".

 

Det innebär att man kommer till en sida där man kan spela upp filen i en extern spelare och även skicka en länk till en polare.

 

Jag testade att spela upp dem i både WMP och Real och det gick bra, i en extern speare alltså.

 

Men... Firefox frågade om jag ville spara ner filen eller öppna den. Och det är samma fil och samma fråga som när jag sparade filen genom Flip4Mac. Mycket konstigt...

 

Nåja, problemet löst.... någorlunda iallafall.

 

Just det ja... kom på en sak till. Att lyssna på P3 direktsänt funkar utan problem, är bara när jag kör en repris sm det går trögt.

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...