Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Boktipset


iMarc

Rekommendera Poster

http://www.bokus.com/b/9781886411838.html?pt=search_result

 

Denna bok verkar kul, någon som läst den?

 

plot:

There is no product on the planet that enjoys the devotion of a Macintosh computer. Apple's machines have legions of loyal, sometimes demented fans. Like fans of a football team, cultish TV series, or rock group, Macintosh fanatics have their own subculture, with clearly defined obsessions, rites and passages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa serien jag har läst är "I morgon när kriget kom" av John Marsden.

 

Visserligen en ungdomsserie, men otroligt välskriven! Oerhört spännande och gripande, men också emotionell, och tankeväckande.

 

Serien handlar om några australienska ungdomar som campar i skogen när Au. blir invaderat. De bildar en gerilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

En hel drös böcker skulle man egentligen kunna tipsa om men jag nöjer mej med att säja att för er med en hjärna inställd på en trevlig stund och lite klurigheter så är Tage Danielssons fina klassiker "Bokbok" perfekt.

 

I övrigt, vill du läsa klassikerna men inte orkar har du chansen att läsa i komprimerat format. Väldigt bra sammanfattning av Hamlet, t ex. :laserbok::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt, vill du läsa klassikerna men inte orkar har du chansen att läsa i komprimerat format. Väldigt bra sammanfattning av Hamlet, t ex. :laserbok::w00t:

 

Skön sida :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

För oss som har följt tv-serien Dexter så kan det ju vara intressant att kolla in böckerna.

 

Darkly dreaming Dexter

Dearly devoted Dexter

Dexter in the dark

 

Dom står näst på min lista över böcker att skaffa och läsa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, fanns ju en boktråd, jag som nyss skrev i annan tråd..

 

2000-talets Foss

Chris Foss

 

Dragons Dream

 

lär vara en otroligt fin bilderbok med teckningr på det mest fantastiska rymdskepp.

Det är till honom världens främsta science fictionförfattare vänder sig för att få ritat en omslag till sin bok.

 

http://astrona.blogspot.com/2007/08/chris-...sci-fi-art.html

 

Här en bild från länken

post-113-1197995068.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå kunde ta sig tid att läsa alla böcker man ville.

Skulle jag börja läsa mycket igen så skulle det inte bli mycket sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tycker jag du gör rätt i. :yeahbaby:

 

Visst fan, det där lilla paketet ligger fortfarande på posten...

Får ta och plocka ut det idag :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To fast for love är en bok jag verkligen rekomenderar.

Den är skriven av Johnas Inde som var med i Killinggänget en gång i tiden..

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Catcher in the Rye - J.D. Salinger

 

Liftaren Guide (Tegelstenen) i Galaxen - Douglas Adams

 

Montecore - Jonas Hassen Khemiri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To fast for love är en bok jag verkligen rekomenderar.

Den är skriven av Johnas Inde som var med i Killinggänget en gång i tiden..

 

Haade!

 

Den har jag läst om någonstans. Undrar om den finns på biblioteket, ska kika efter när jag har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Songs of Distant Earth av Arthur C. Clarke.

 

Fantastiskt bra bok!

Som det står i wiki-artikeln är det hans mest emotionella roman, och kanske är det därför jag tycker så bra om den. Jag älskar det mesta övrigt han skrivit (har inte läst allt), men den här är den som mest griper tag i mig när jag läser den!

 

Som alltid tycker jag man ska läsa en bok på originalspråket om man kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Catcher in the Rye - J.D. Salinger

 

Liftaren Guide (Tegelstenen) i Galaxen - Douglas Adams

 

Montecore - Jonas Hassen Khemiri

 

Underbar bok. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar bok. :)

 

Absolut! Har läst hela tegelstenen tre gånger! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Maratonmarschen - Stephen King

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har ett bra boktips till mig? Ovanstående tips intresserar inte (möjligtvis undantaget Mac Heddas King-roman, jag vet inte alls vad den handlar om). Jag är ute efter en bok med bra handling men som också har ett djup, alltså inte typ en deckare, thriller som kanske har bra handling som driver berättelsen framåt men inte har något större djup och inte tvärtom heller, dvs en bok med psykologiskt, fiosofiskt djup utan handling eller annat berättartekniskt tjolahejsan som i sig kan fånga mitt intresse.

 

"Djupet" kan alltså vara psykologiskt, filosofiskt eller på annat sätt tankeväckande och fängslande. Det ska vara en bok man "bär med sig" efter att man läst ut den. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är jag den enda i hela världen som hatar att läsa böcker?? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är jag den enda i hela världen som hatar att läsa böcker?? :totaltgalen:

Alldeles säkert inte. Jag slukar inte böcker, och en del som jag tycker är tråkiga eller obehagliga läser jag inte färdigt, det finns bättre saker att ägna livet åt. Kafkas "Slottet" och "Amerika" läste jag aldrig färdigt, de är så djäkla otäcka. Senaste av Elizabeth George var pretentiös och skittråkig. Åkte i papperskorgen. Men "Scoop" har jag läst flera gånger, liksom "Salamanderkriget" av Karel Čapek, "Tre män i en båt" av Jerome K Jerome. Roliga och tänkvärda böcker. Du får pröva dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles säkert inte. Jag slukar inte böcker, och en del som jag tycker är tråkiga eller obehagliga läser jag inte färdigt, det finns bättre saker att ägna livet åt. Kafkas "Slottet" och "Amerika" läste jag aldrig färdigt, de är så djäkla otäcka. Senaste av Elizabeth George var pretentiös och skittråkig. Åkte i papperskorgen. Men "Scoop" har jag läst flera gånger, liksom "Salamanderkriget" av Karel Čapek, "Tre män i en båt" av Jerome K Jerome. Roliga och tänkvärda böcker. Du får pröva dig fram.

 

Då måste den ju ligga här nånstans... :borstatanderna:

 

 

( :detvarintejag::sorry:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, men, där ÄR den ju! :tappahakan:

 

post-28798-1210785605_thumb.png

 

Ja, kors i taket! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...