Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS-minnet räcker inte


Wheatley

Rekommendera Poster

Hej

 

Denna fråga är inte direkt Mac-relaterad (dock synkar jag min iCal-kalender med min SE K700i, så lite Mac-relevans har det kanske).

 

Jag har länge stört mig på att mobilen "varnar" för att jag har för mycket sparade SMS (inkorgen, skickade, utkast etc.) och ber mig rensa, innan jag kan ta emot nya.

 

Rätta mig om jag har fel, men tar inte ett SMS upp pyttelite minne? Mobilen har ju 48 MB ledigt minne (jag har varken låtar eller filer sparade på den). Kan man tilldela "SMS-kvoten" av minnet, mer minne? Jag har totalt 865 kb i SMS och telefonen har just nu 40 MB ledigt.

 

Hoppas jag formulerat frågan något så när tydligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du sparar SMS:en på SIM-kortet. Där får det inte plats så många. Sen tror jag att det ändå finns en begränsning i K700 hur många SMS man kan ha i minnet respektive SIM-kortet. Det finns något menyval där det visas, men jag kommer inte ihåg vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K700 har ju inget dynamiskt minne som kan utnyttjas av dom olika funktionerna, utan varje funktion har sitt tilldelade minne....sen tycker JAG att någon borde ha löst det med ett javaprogram eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...