Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Os X Tiger på en pc


macfanatiker

Rekommendera Poster

Hej !! :totaltgalen:

 

Har en kompis som gärna vill känna på lite utavden härliga miljön med o jobba med en mac så min fråga är om det fungerar o lägga in Mac OS X Tiger som jag hört vissa rykten om att det ska fungera eller har man hört fel? Vad är kraven o hur går man till väga om det fungerar?

 

// Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så låter du honom känna på din dator ;) leopard finns ju inte ens ute än förutom som beta och de är ju absolut olagligt att använda sig av så inte ens värt att diskutera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de har hann fått gjort o det är ju därför som han känner att han skulle vilja ha det på sin pc om det fungerar o inte behöva satsa pengar i en ny mac än :) .. Du ja skrev förut o menade faktiskt Mac OS X Tiger o inte Leopard som jag också vet att det inte har kommit ut i en laglig o helt fungerande verision än :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, om detta ska göras, så kör inte en beta (Leopard) på en icke-auktoriserad datormodell (alltså en som inte tillverkas av Apple. Finns nog ganska stor risk att upplevelsen inte kommer bli så kul... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en Mac om ni ska köra Mac OS X,

allt annat är att glömma, vi diskuterar inte sådant här. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man kan köra det på en PC. Apple kränger en bra PC som heter Mac Pro, men vill man kan man säker få tag på en MacBook eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Köp en Mac om ni ska köra Mac OS X,

allt annat är att glömma, vi diskuterar inte sådant här. :superirriterad:

Nu var det inte det svaret som eftersöktes. SÅ vi ska inte ens svara på frågor rörande detta?

 

Känns som detta ämne är lika infekterat som torrents på detta forum. Undra när argumentet som att det skulle vara olagligt kommer....

 

Varför klistrar ni inte info om detta i en tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det inte det svaret som eftersöktes. SÅ vi ska inte ens svara på frågor rörande detta?

 

Känns som detta ämne är lika infekterat som torrents på detta forum. Undra när argumentet som att det skulle vara olagligt kommer....

 

Varför klistrar ni inte info om detta i en tråd?

Varför ska vi diskutera det? Mac OS är anpassat för just Mac-datorer, och ja det ska vara olagligt att installera OS X på en vanlig PC, strider mot apples licensavtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det inte det svaret som eftersöktes. SÅ vi ska inte ens svara på frågor rörande detta?

 

Känns som detta ämne är lika infekterat som torrents på detta forum. Undra när argumentet som att det skulle vara olagligt kommer....

 

Varför klistrar ni inte info om detta i en tråd?

 

 

Därför att det inte behövs, det är en självklarhet för alla som använt Mac och köpt en laglig version av programvaran.

Det står så i licensavtalet att Mac OS X endast får köras på en dator tillverkad av Apple, så sluta nu och släng käft om detta.

 

Vi ska inte alltså inte diskutera hur man gör för köra Mac OS X på en Dell eller annat PC-märke.

Apples licensavtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att det inte behövs, det är en självklarhet för alla som använt Mac och köpt en laglig version av programvaran.

Det står så i licensavtalet att Mac OS X endast får köras på en dator tillverkad av Apple, så sluta nu och släng käft om detta.

 

Vi ska inte alltså inte diskutera hur man gör för köra Mac OS X på en Dell eller annat PC-märke.

Apples licensavtal

Men Poca. Det här är jättelätt att förstå. För dom flesta. Men der finns som sagt vissa här som inte begriper vad det handlar om det här med att installera OS X på vilken PC som helst. Det är olagligt. Punkt. Och vi snackar inte om olagligheter på det här forumet.

 

Jättelätt att förstå tycker jag, och även ett normalt 8-årigt barn förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Poca. Det här är jättelätt att förstå. För dom flesta. Men der finns som sagt vissa här som inte begriper vad det handlar om det här med att installera OS X på vilken PC som helst. Det är olagligt. Punkt. Och vi snackar inte om olagligheter på det här forumet.

 

Jättelätt att förstå tycker jag, och även ett normalt 8-årigt barn förstår.

 

Snacka om dubbelmoral, medan ni sågar killen här för en enkel fråga så pågår en hel del olagligheter på denna forum öppet, jag undrar vad Apple skulle säga om detta

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=55222&hl=

 

är dom här killarna bättre kolsupare då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar tröttna på dessa diskussioner...

Svar: ja det funkar på en vanlig PC, men inte 100% och man måste ofta pilla med lite systemfiler för att det ska funka någorlunda. Lagligt? Nej, det är det väl inte, men det går att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om dubbelmoral, medan ni sågar killen här för en enkel fråga så pågår en hel del olagligheter på denna forum öppet, jag undrar vad Apple skulle säga om detta

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=55222&hl=

 

är dom här killarna bättre kolsupare då ?

Jag vet inte om det är olagligt att mjukvaruuplåsa en iPhone, har inte hängt med den grejen riktigt och vet inte ens om jag är intresserad av en iPhone.

 

Men om det ÄR olagligt att mjukvaruupplåsa iPhone alltiså inte bara strider mot luddiga amerikanska policies ja då anser jag att tråden ska låsas.

 

Att folk faktiskt diskuterar saker som är olagliga på forumet innan Moderatorerna låser eller raderar tråden i fråga gör ju inte att det är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att tråden bör låsas innan alla personangrepp och sånt skit börjar igen... jag hatar sånt. Snubben fick ju sitt svar, det går men är inte lagligt. Lika lagligt som att installera Windows XP utan att äga produktlicens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att tråden bör låsas innan alla personangrepp och sånt skit börjar igen... jag hatar sånt.

 

Dvs. supa allt under mattan och gömma sig för obekväma frågor. Jag trodde bara diktaturstaterna var duktiga på sånt.

 

Obs! detta är ingen personangrepp !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...