Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra kortnamn på användarkontot?


Spray3r

Rekommendera Poster

post-113-1188758626.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är min fråga till dig, kan man radera huvud adminstratör kontot och ersätta det med ett annat..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig gjort det själv så jag kan inte svara.

Någon annan kan säkert ge besked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jodå, skapa bara ett nytt adminkonto, för över dina grejer från det gamla och radera sedan ditt gamla konto.

 

Du kan komma åt dina grejer från annan användare genom att placera dem i mappen Delat i din hemmapp.

 

Om du lägger de förbestämda mapparna för dokument, musik med mera i Delat kommer det inte fungera pga rättigheterna på de här mapparna. Skapa istället egena mappar i Delat och dra in dina dokument, din musik med mera där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på det första kontot nu, ska jag lägga allt i delat, skapa ett nytt, ett till konto, logga in på det nya, radera det gamla där ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag la till lite på mitt inlägg ovan, angående vilka mappar som kommer funka bra att lägga i Delat.

 

Kom ihåg att Delat fortfarande ligger i ditt gamla användarkonto, så se till att kopiera din data till det nya kontot innan du raderar det gamla.

 

Annars är det fritt fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick årdning på det, tack så mycket, jag behövde inte lägga nått i delat pga att programen följde med..

 

 

Tack! ;3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har också jag trasslat med, men aldrig fått till de'.

Vill ha ett gästkonto med begränsade möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att gå in i systeminställningar, konton och skapa ett nytt konto. Se bara till så att alternativet "tillåt användaren att administrera kontot" inte är ikryssat. Sen finns det ju också ett alternativ "Föräldrakontroll" om du vill styra ännu mer... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...