Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla program tvångsavslutas ofta!


02simond

Rekommendera Poster

Hej

Jag har haft stora problem med att så gott som alla program tvångsavslutas väldigt ofta. Mycket mer än de har gjort tidigare för mig.

 

För ett tag sen hade jag problem med att Finder startades om hela tiden.

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=54181&hl=

 

För att lösa det så installerade jag om OS X och sparade allt gammalt. Sen kopierade jag alla Biblioteksfiler från det gamla systemet till det nya Biblioteket. Detta gjorde så att Finder började starta om sig igen. Så eftersom det var några filer i det gamla Biblioteket som spökade så installerade jag om OS X igen och installerade om de flesta programmen istället för att kopiera de gamla Biblioteksfilerna.

 

I vilket fall som helst så har jag använt Tech Tool Pro 4 och Skivverktyg för att reparera och kolla olika saker med datorn, och allt verkar funka bra. Men ändå tvångsavslutas alla program ofta efter att jag installerade om OS X på grund av Finder-start-om problemet.

 

Vad kan jag göra för att slippa alla tvångsavslutningar?

 

Tack för all hjälp jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle inte börjat kopiera över alla filer från den gamla Biblioteksmappen, varför gjorde du så?

Bäddar ju för problem.

 

 

Gör en Arkiv/Install, släng sedan det gamla Systemet.

Ev uppdateringar av program får du göra manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en Arkiv/Install, släng sedan det gamla Systemet.

Ev uppdateringar av program får du göra manuellt.

 

Det var så jag gjorde när jag insåg att det blev problem med att kopiera gamla Systemet. Det gamla systemet är raderat. Jag har installerat om alla Program manuellt. Men problemet med att program tvångsavslutas är fortfarande kvar vilket är vädligt konstigt då det trots allt är ett nytt system installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en extern hårddisk?

 

Om du hare det rekommederar jag att du kopierar över allt material dit och sedan gört en "radera och installera" för att sedan föra över endast sådant som inte har med inställningar och systemet att göra. Bara dina dokument, musik, filmer och vad du nu har. Installera om program från början.

 

Det verkar på mig som att dina tidigare genvägar har åstadkommit problem som är svåra att överblicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en extern hårddisk?

 

Om du hare det rekommederar jag att du kopierar över allt material dit och sedan gört en "radera och installera" för att sedan föra över endast sådant som inte har med inställningar och systemet att göra. Bara dina dokument, musik, filmer och vad du nu har. Installera om program från början.

 

Det verkar på mig som att dina tidigare genvägar har åstadkommit problem som är svåra att överblicka.

 

japp, gjorde detta för några månader sen då jag hade problem. Så jag orkar nog inte göra det riktigt än då det tar ganska mycket tid att organiser allt. Får nog bli till att leva med problemen och göraom allt när Leopard har kommit tror jag.

 

Eller nån kanske har nån annan lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...