Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Motsvarighet till Daemon Tools?

Pretorian

Recommended Posts

Jag kommer från PC-världen och undrar om det finns något bra mount-program för Mac? Så man slipper bränna saker på skiva. Vad använder ni?

OS X har ju inbyggd hantering av skivavbilder, i diverse format (iso, toast, img) och är på det sättet överlägset XP, och precis som i Nero har ju Toast möjlighet att spara "skivorna" som imagefiler...

Det JAG fortfarande saknar, är en virtuell cd-brännare som fungerar i alla program, alltså verkligen en virtuell brännare, och att det inte ens finns i t.ex. en virtuell maskin, som VM Ware eller Parallells är för mig obegripligt...

Det var ju smidigt. Bara att dubbelklicka på filen så lades en "skiva" till på Desktopen och sen körde jag därifrån.

Det dumma är att det kommer dit "skivavbilder" varje gång jag öppnar tex VLC. Måste dem ploppa dit? Jag vill bara öppna programmet, behöver inte se den där på desktopen.

låter som om du kör direkt från *.dmg-filen? isf är det bara du öppnar den och drar VLC.app(?) till programmappen nästa gång, och om du vill drar den vidare ner till dockan så det lägger sig ett Alias där. :)

En annan fråga i samma område:

Kan man, om man har en backup av en DVD-film i .iso/.img, spela upp denna i FrontRow?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...