Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dags för MacWorlds Julkalender


Nils Holmlöv
 Share

Rekommendera Poster

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • Nils Holmlöv

    20

  • Axelman

    16

  • Pocahontas

    11

  • Coroner

    10

Mest aktiva i detta ämne

Uppladdade bilder

Nils Holmlöv
OK. Misstänkte väl det men det står ju faktiskt "motiveringen och bara motiveringen spelar roll." Man tror ju att du menar det du skriver... :blush:

Nja, det var någon som tyckte att vi skulle gynna de i glesbyggd och inte bara de som bor i städer. Och då tänkte jag "Jag struntar i vart folk bor, det är motiveringen och bara motiveringen ..." men skrev "Det är motiveringen och bara motiveringen ..."

 

Jaja, en gång för alla - man måste svara rätt på alla frågor, och har man gjort det läser vi motiveringen, och den motivering vi tycker är bäst vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*hostar* En annan svarar ju fel medvetet så att ni andra ska få chansen att vinna.

... Inte den här gången :)

 

Är ju inte alls intresserad av något av priserna som delas ut *hostar igen*  :angel:

Grattis Petra ,såg att du har vunnit :)

Du får ge mamma Panthern eftersom

du har en Licens hemma redan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Petra ,såg att du har vunnit  :)

Du får ge mamma Panthern eftersom

du har en Licens hemma redan  :D

Jag tog chansen trots allt. Mamma har dregglat länge över Mac OS X och själv äger jag ju redan en licens. Ska bli kul att se om man kan vinna fler gånger eller om det är rättvist på det sättet att man bara får vinna en gång. Synd annars för det kanske kommer roliga priser närmare jul som man vill ha.

 

Tack MacWorld för vinsten... mycket uppskattat! :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyker faktiskt att det är ett ganska dåligt grepp att bara välja utifrån motiveringarna. Speciellet som alla motveringarna ska låta så "perfekta" som möjligt verkar det som, och helt humorlöst.

Där tröttnade jag ganska fort i alla fall...att sitta och skriva det till er.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hohooo!!

Jag vann! Jag vann!! Jag vann!!! :D:D:D

Jag som aldrig vinner något! Jättekul!

Helgen börjar bra i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hohooo!!

Jag vann! Jag vann!! Jag vann!!!  :D  :D  :D

Jag som aldrig vinner något! Jättekul!

Helgen börjar bra i alla fall...

Suck... om alla hade lika stor tur som du Fredson (suckar igen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hohooo!!

Jag vann! Jag vann!! Jag vann!!!  :D  :D  :D

Jag som aldrig vinner något! Jättekul!

Helgen börjar bra i alla fall...

Suck... om alla hade lika stor tur som du Fredson (suckar igen)

Det handlar ju inte om tur.......utan om fjäskeri och söta historier.

Skriv att du ska ge det till barnen i afrika eller nå't så vinner du säkert...... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju inte om tur.......utan om fjäskeri och söta historier.

Skriv att du ska ge det till barnen i afrika eller nå't så vinner du säkert...... :lol:

Om fjäsk är det enda som hjälper för att jag ska vinna något så har jag inget emot det...! ;)

(dessutom så vann jag på att vara egoistisk! :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djäkligt svårt att motivera varför man vill ha dagens pris, som är värt drygt 11.000....

Kränga det för halva priset kan man ju inte skriva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte kan motivera varför man vill ha en viss pryl, så är man förmodligen inte förtjänt av den utan bara lite ha-galen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... om alla hade lika stor tur som du Fredson (suckar igen)

Det handlar ju inte om tur.......utan om fjäskeri och söta historier.

Skriv att du ska ge det till barnen i afrika eller nå't så vinner du säkert...... :lol:

Det har jag provat med...

Men något liknande han som fick Nobelpriset i Litteratur blev det inte

 

Det är lika bra att erkänna med en gång att jag får köpa mina julklappar istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte kan motivera varför man vill ha en viss pryl, så är man förmodligen inte förtjänt av den utan bara lite ha-galen  :P

Det er jo ikke alle som er like flinke til å formulere seg skriftlig på et slik vis at de tydelig får frem hvor mye de ønsker seg noe (jeg tilhører den gruppen).

 

Jeg får vel prøve å finne på en god formulering til den 23., min gamle Nokia avled ved en smertefull død forrige uke/vecka, og jeg trenger en ny mobil :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte kan motivera varför man vill ha en viss pryl, så är man förmodligen inte förtjänt av den utan bara lite ha-galen  :P

Det är väl en tolkningfråga vad man tycker är en bra motivation. Bara för att Macworld väljer ut en viss typ av motiveringar betyder ju knappast att de är de bästa.

Bara så humorlöst i mina öron.....och att det lät så dj-la präktiskt svenskt i alltför många fall.....not my cup of tea.

Redigerad av lheidner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... varför vann jag Panther till mamma? Jag vill ju vinna något för mig själv!!!! :lol:

 

Klart som sjutton man är ha-galen. Själv vill jag gärna vinna Photoshop CS, Illustrator CS eller vad som nu kommer (det nämdes något om en digitalkamera och något annat godis). Visst, jag kan köpa nya uppdateringar själv av Photoshop, men det vore ju guld att vinna det då det ändå kostar en slant att uppgradera kanske 15 program som jag har licenser på. Många pengar blir det. Hela nya Adobesviten skulle kosta mig närmare 8.000 kr att uppgradera plus att jag har ett antal andra program som behöver uppgraderas, nu kör jag två versioner "efter" aktuella versioner.

 

Hoppas hoppas man kan vinna flera gånger.... jag tänjer min hjärna till bristningsgränsen för att komma på bra motiveringer (svårt!) och dessutom försöka svara rätt på frågorna!

 

Men jag är ju redan en vinnare ändå, har en underbar make, har en fin Mac och en underbar familj... vad klagar jag för egentligen? :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Tyker faktiskt att det är ett ganska dåligt grepp att bara välja utifrån motiveringarna. Speciellet som alla motveringarna ska låta så "perfekta" som möjligt verkar det som, och helt humorlöst.

Där tröttnade jag ganska fort i alla fall...att sitta och skriva det till er.

 

:P

I snitt har det varit 240 personer om dagen som svarat, inklusive de som svarat även på helgerna. Av dessa har i snitt 160 haft alla rätt. På nåt sätt måste vi hitta den som ska vinna - det är därför vi ville ha motiveringarna. Vi kunde naturligtvis bett folk att skicka in skostorlek, passfoto eller något annat, men den här lösningen var den vi tyckte var bäst.

 

Har du något annat förslag på urvalskriterie är jag öppen för förslag - det kommer att komma fler tävlingar och det vore ju roligt om vi kunde variera oss lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt rätt av "juryn" att gå på det urvalet.

Lite får man väl anstränga sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju skoja till det med att motiveringarna, förutom att vara bra dessutom skall vara på någon sorts versfot, rim eller limerick. Så får ni mycket material till sista sidan oxå! :D

Tänk 240 rim på Illustrator till exempel…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyker faktiskt att det är ett ganska dåligt grepp att bara välja utifrån motiveringarna. Speciellet som alla motveringarna ska låta så "perfekta" som möjligt verkar det som, och helt humorlöst.

Där tröttnade jag ganska fort i alla fall...att sitta och skriva det till er.

 

:P

I snitt har det varit 240 personer om dagen som svarat, inklusive de som svarat även på helgerna. Av dessa har i snitt 160 haft alla rätt. På nåt sätt måste vi hitta den som ska vinna - det är därför vi ville ha motiveringarna. Vi kunde naturligtvis bett folk att skicka in skostorlek, passfoto eller något annat, men den här lösningen var den vi tyckte var bäst.

 

Har du något annat förslag på urvalskriterie är jag öppen för förslag - det kommer att komma fler tävlingar och det vore ju roligt om vi kunde variera oss lite.

1. Lottning brukar ju fungera bra i många sammanhang, och brukar ju inte vara diskriminerande på ngt sätt, eftersom alla då har lika mycket möjlighet.

 

2. Om det ska vara ett urval som "styrs" av er så är min uppfattning då att ni får tänka på vad för slags värderingar och urvalsprinciper som ni stöder genom det.

 

3. Och som jag sa min uppfattning är att ni i era urvalsprinciper verkar följa gemen "svensk jantelag"

i alltför stor utsträckning. Trist, präktigt, humorlöst....etc....etc.....

 

Jag som trodde att mac-ägare skulle vara ett föredöme för "think-different".......tycker jag har kännts uteslutet i det här fallet.

Jag vill ju givetvis inte peka ut personer i det här fallet, men det har varit min allmäna känsla när jag läst motiveringarna som NI valt.

Det här är ju min åsikt, och jag verkar ju vara ganska ensam om det.

Men tycker att det känns trist att mina prenumerationspengar ska gå till en attityd som jag inte kan stödja i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att det skulle ha varit intressant att få er motivering till varför ni valt en viss motivering, för att undvika urval på dolda principer som ni inte ens verkar vara medvetna om.

Om vi ska få tänka efter, så hade det väl knappast varit för lite begärt att "juryn" också fått göra det.

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lottning brukar ju fungera bra i många sammanhang, och brukar ju inte vara diskriminerande på ngt sätt, eftersom alla då har lika mycket möjlighet.

Presis hva jeg mener også, om det er ren slump som avgjør hvem som vinner blir det jo mer rettferdig. Ikke alle er like flinke til å skrive motiveringer enn andre selv om ønsket om å vinne en av de flotte premiene er svært stort.

 

Jeg kunne egentlig tenkt meg at det var litt flere og litt vanskeligere spørsmål (men ikke slike spørsmål at man nærmest må være ekspert for å svare rett), og at en vinner (blant dem som har alt rett) ble valgt ved loddtrekning.

 

Men men, ikke alle konkurranser/tävlingar kan være like :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag var Chefredaktör skulle jag överväga att skita i att fixa en kalender till nästa år.... snart kommer det väl en doktorsavhandling och Macworlds urvalsprinciper?!?!?!? Tack Nils och ni andra att ni tog er tid att göra nåt kul för oss!!! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) Jag uppskattar det!!! (w00t)

 

Till somliga andra säger jag bara: LÄGG NER!!! :angry:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till somliga andra säger jag bara: LÄGG NER!!! :angry:

Du behöver inte vara otrevlig.

 

Jag utvecklade mina tankar kring det hela för att Nils bad om det.

 

Och är detta mottagandet man får för att man har en annan åsikt här, så kan du vara säker på att jag just kommer att lägga ner MacWorld.

Bakåtsträveri och otrevliga människor har jag inte tid med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman, bra rutet! Tycker konstruktiv kritik är bra, men gnäll gör det bara trist och de som faktiskt VUNNIT känner sig skamsna för att alla inte är nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...