Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dags för MacWorlds Julkalender


Nils Holmlöv
 Share

Rekommendera Poster

Nils, eftersom vi moderatorer inte får tävla, kan du inte dela med dig av din chockladkalender?  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Får man inte? Jag räknar mig inte som en medarbetare av Macworld.

Om noen av oss moderatorer skulle vært å regne som medarbeidere i MacWorld, skulle vi i de minste hatt betalt for vårt arbeide.

 

Så ingen ting i reglene om at man måtte være Svensk statsborger for å delta, så jeg har nå registrert meg jeg og :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • Nils Holmlöv

    20

  • Axelman

    16

  • Pocahontas

    11

  • Coroner

    10

Mest aktiva i detta ämne

Uppladdade bilder

Tack för ditt mail, Nils. Tyvärr så såg det ut så här:

 

Gls<caron>m inte att du inte ska skriva in '-tecknen nS<caron>r du loggar in.

 

Undrar vad för tecken som skulle skrivas in..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils, eftersom vi moderatorer inte får tävla, kan du inte dela med dig av din chockladkalender?  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Får man inte? Jag räknar mig inte som en medarbetare av Macworld.

Du kanske räknas som inneboende :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt mail, Nils. Tyvärr så såg det ut så här:

 

Gls<caron>m inte att du inte ska skriva in '-tecknen nS<caron>r du loggar in.

 

Undrar vad för tecken som skulle skrivas in..... ;)

Vilken tur att jag kollade in de nya inläggen, var på väg att fråga om just detta. Lite svårt att förstå vad som åsyftades pga av något kryptisk text? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt programmerat när man kan välja Innehåll-Visa källa och se URL:en som finns bakom luckan på julkalendern! ;-)

Redigerad av nilsanders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt programmerat när man kan välja Innehåll-Visa källa och se URL:en som finns bakom luckan på julkalendern! ;-)

Nja, det tycker jag inte. Brukar man öppna vanliga kalenderluckor i förtid så har man bara sig själv att skylla… Det viktiga är att man inte kan se kommande frågor. Om man vill kolla koden eller svepa muspekaren över ett par gånger så är det upp till var och en. Tror nästan operationen Visa källa -> leta upp strängen -> klistra in den i url-fönstret, faktiskt tar längre tid än ett mussvep :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Lite dåligt programmerat när man kan välja Innehåll-Visa källa och se URL:en som finns bakom luckan på julkalendern! ;-)

Nja, det tycker jag inte. Brukar man öppna vanliga kalenderluckor i förtid så har man bara sig själv att skylla… Det viktiga är att man inte kan se kommande frågor. Om man vill kolla koden eller svepa muspekaren över ett par gånger så är det upp till var och en. Tror nästan operationen Visa källa -> leta upp strängen -> klistra in den i url-fönstret, faktiskt tar längre tid än ett mussvep :P

Amen to that!

Har sett den gode nilsanders påpeka detta misstag/funktion på vårt forum, 99mac, Macnytt samt som kommentar under en nyhet... :rolleyes:

 

Som Magnus skriver här och Nille på 99mac är det inte fråga om att "hacka" fram en länk. Själva syftet med bilden på tomten är ju att alla ska hitta länken, inte att vi ska göra det så svårt som möjligt. Vi VILL ju att alla ska hitta den, annars skulle det ju inte vara någon som svarar på frågorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Varför fanns det ingen lucka igår?

 

Skall det inte vara någon eller är det något som är fel?

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det fanns en lucka igår...hittade du den inte, andra paketet till vänster på hyllan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Nu hittade jag den också :D

 

Konstigt letade som en tok igår med musen men hittade aldrig den otroligt :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu hittade jag den också :D

 

Konstigt letade som en tok igår med musen men hittade aldrig den otroligt :blink:

Inte jag heller!? Provade två datorer med explorer och safari och fick inget utslag... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade två rätt igår, missade det om Adobe och webbläsaren....shit, ville haft högtalarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade två rätt igår, missade det om Adobe och webbläsaren....shit, ville haft högtalarna :P

Det ville jag med, men jag hade 3 rätt, men inte hjälpte det :(

 

Är det bara jag som tycker att frågorna är svår? inte som det brukar vara iallafall, typ "vem vill bli miljonär", där de flesta sjuåringar kan svara på antagningsfrågan nästan varje dag (den som man ska svara på för att få ringa)

 

Det är bra med svåra frågor, då förkänar man att vinna om man gör det :)

 

Undrar om hur många som är med och tävlar varje dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Så här ser siffrorna ut:

 

Dag 1: 376 svar, 251 korrekta (67 procent).

Dag 2: 274 svar, 144 korrekta (53 procent).

Dag 3: 268 svar, 156 korrekta (58 procent).

Dag 4: 399 svar, 186 korrekta (47 procent).

 

Det ger ett snitt på 56 procent korrekta svar, vilket ju gör det till en riktig tävling.

 

Hittills idag har 179 personer svarat, och bara 55 har alla rätt, vilket är 31 procent. Det är nog lite för svårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är ju att prova Google. Själv har jag svarat på alla frågor även om jag inte får tävla.. Har lyckats får alla rätt två gånger i alla fall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mej veterligen har jag svarat rätt på alla frågorna (med lite hjälp av google och MacWorld förstås :)) utom i förrgår för då svarade jag inte alls. Men jag har ju inte vunnit nåt ändå... Vissa (= Jag) vinner aldrig nåt... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panthern var min, tänkte jag segervisst. En vinnande motivering , och enkla frågor, där jag klickar på att MacWorld kommer ut med nio nummer per år... Å ingen ångerknapp... å ånger... å knäpphet... :devil: :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
... och enkla frågor, där jag klickar på att MacWorld kommer ut med nio nummer per år... Å ingen ångerknapp... å ånger... å knäpphet... :devil:  :angel:

Ooops

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse till frukost hade min hustru köpt chokladkalendrar till mig och min äldste son. Fantastiskt - julkalendrar är kul.

 

Choklad kan vi ju inte ge bort, däremot har vi snott ihop en julkalender. Ni som undrade varför jag inte uppdaterade nyheterna i förra veckan när Andreas var sjuk - det här är vad jag gjorde istället.

 

Check it out!

 

mw_julkalender_2003.jpg

MacWorlds Julkalender

Halloj.

Jag ser inga datum på kalendern????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj.

Jag ser inga datum på kalendern????????????

:eeeh: SÅ svåra är väl inte luckorna att hitta, så att du behöver siffror på dem...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse till frukost hade min hustru köpt chokladkalendrar till mig och min äldste son. Fantastiskt - julkalendrar är kul.

 

Choklad kan vi ju inte ge bort, däremot har vi snott ihop en julkalender. Ni som undrade varför jag inte uppdaterade nyheterna i förra veckan när Andreas var sjuk - det här är vad jag gjorde istället.

 

Check it out!

 

mw_julkalender_2003.jpg

MacWorlds Julkalender

Halloj.

Jag ser inga datum på kalendern????????????

ha ha, bara jag som fattade lite trögt,men det var ju inte så svårt :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill någon vänlig själ förklara hur tävlingen går till? Jag testar både Netscape 7.1 o Safari, men jag kan inte hitta nåt att klicka på tomteverkstaden. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill någon vänlig själ förklara hur tävlingen går till? Jag testar både Netscape 7.1 o Safari, men jag kan inte hitta nåt att klicka på tomteverkstaden.  :blink:

Om du för pekaren över paketen så lyser det till i stjärnan i toppen på granen

Fungerar åtminstone i Safari och Explorer

 

idag är det paketet ovanför hans utsträckta hand :lol:

Närmast maskinen...

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Ambitionen var att skicka alla paketen så fort en vinnare utsågs, men så kom skicket av tidningen emellan. Vi börjar skicka ut imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...