Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rippa musiken från DVD:n?


BoJJo

Rekommendera Poster

Hej alla macare!

 

Jag har en musik-Dvd (original) som jag skulle vilja dra ner musiken ifrån till mp3, så att jag kan ha den på en mp3-spelare. Och då ska det bara vara låtarna, och inte extramaterialet.

 

Finns det något gratisprogram som gör detta? Klarar itunes av detta?

 

Tackar på förhand! :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätt in skivan och testa med iTunes.

Låt iTunes importera, risken är att allt följer med, men det kan du radera i efterhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätt in skivan och testa med iTunes.

Låt iTunes importera, risken är att allt följer med, men det kan du radera i efterhand

 

Men hallå, är det idioternas afton här idag eller (ursäkta...och förlåt...men..snälla, säg att ni gaddat ihop er och bara driver med mig..) sen när har iTunes kunnat importera ljud från en DVD ????????

 

FFmpeg X och Handbrake är väl bäst för att rippa en DVD, Handbrake tar ju direkt från skivan, men har ingen inställning för bara ljud (så vitt jag vet), medans jag är osäker på att FFmpeg X kan jobba direkt från den krypterade skivan, om inte får man ju kopiera öven den med MacTheRipper först, sen öppna den med FFmpeg X, avmarkera "encode video" och sen välja format för ljudet (MP3/AAC lämpligt om man ska använda det i iTunes)

 

http://www.ffmpegx.com/

http://handbrake.m0k.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå, är det idioternas afton här idag eller (ursäkta...och förlåt...men..snälla, säg att ni gaddat ihop er och bara driver med mig..)

 

..det vore frestande.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog trött..yes, men inga dumma tillmälen tack...tänkte att det var en DVD ,med enbart musik, inte film alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag behöver spela in musik från t.ex Myspace; vilket program ska jag använda då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog trött..yes, men inga dumma tillmälen tack...tänkte att det var en DVD ,med enbart musik, inte film alltså...

 

Jo men läser man vad som faktiskt står och satsar på kvalité istället för kvantitet sååå...

Men ge mig en DVD titel, i original, som det står i frågan, som skulle vara applicerbart på det du säger, eller det du tänkte, så lovar jag att hålla mig borta från sarkastiska, välförtjänta, kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

audio hijack är underbart, men kostar ju tyvärr...Bojjo ville ha gratisprogram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...