Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har jag blivit en Macmissbrukare?


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Nu har jag haft min Imac i över 2 månader och har jag blivit missbrukar när det gäller mac :detvarintejag:

 

Jag menar enklar system får man leta efter, ta t.ex när man ska göra ett bildspel då finns det jättebra programet Iphoto sedan om man vill ha bildspelet på DVD då är det bara att sända det till Idvd där man kan välja vilket utseende man vill ha menyerna samt vilken musik man vill ha.

 

Jag har också upptäcket att jag kan ängna mig åt att skapa med mac miljön eftersom jag inte behöver hela tiden funder om systemet är okej eller om den kommer att krascha.

 

Märker att jag besöker bara Windows sidan (har bootcamp) när jag skall fixa till en bild för våran förening hemsida Brfmimer eftersom de finns ett program som ger en insparation och ider.

Programet som jag pratar om heter Photoimpact.

 

Sedan har jag en "server" som har XP som jag använder ett styrprogram på min dator för att styra och uppdater min server utan att behöva röra den.

 

Sedan har jag radiolänkar på samma hemsida som jag änvänder Winamp till och dom måste jag ha uppdaterat på Win sida.

 

Thats it, resten av tiden blir det mac, till allt möjligt.

 

Så frågan är jag missbrukar på mac :totaltgalen:

 

Ps Jag är visserligen missbrukar, jag har en katt :citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Men jag då, som tvingas använda en gammal PC med Windows 2000 på jobbet? Där känner jag abstinensen hela tiden, men ingen gör något åt den. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga är..kan man få för mycket av inspiration och idéer ? :)

 

jag skulle nog köra iWeb istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag då, som tvingas använda en gammal PC med Windows 2000 på jobbet? Där känner jag abstinensen hela tiden, men ingen gör något åt den. :angry:

Gör något själv! Påverka ex vis chefen att byta ut skräpet :)

 

Till Mac naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch
Gör något själv! Påverka ex vis chefen att byta ut skräpet :)

 

Till Mac naturligtvis.

 

Om du visste vad jag har tjatat om det! Jag jobbar på en kommunal inrättning, och de IT-ansvariga har bara av princip bestämt sig för att inte byta till Mac, bara för att de en gång för alla har valt PC med Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag då, som tvingas använda en gammal PC med Windows 2000 på jobbet? Där känner jag abstinensen hela tiden, men ingen gör något åt den. :angry:

 

Gör som jag... ta med en bärbar mac :D Till och med mitt tråkiga siffer-inmatnings-jobb blir roligare med en Macbook vid sidan av jobb PC:n ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har jag haft min Imac i över 2 månader och har jag blivit missbrukar när det gäller mac :detvarintejag:

 

Jag menar enklar system får man leta efter, ta t.ex när man ska göra ett bildspel då finns det jättebra programet Iphoto sedan om man vill ha bildspelet på DVD då är det bara att sända det till Idvd där man kan välja vilket utseende man vill ha menyerna samt vilken musik man vill ha.

 

Jag har också upptäcket att jag kan ängna mig åt att skapa med mac miljön eftersom jag inte behöver hela tiden funder om systemet är okej eller om den kommer att krascha.

 

Märker att jag besöker bara Windows sidan (har bootcamp) när jag skall fixa till en bild för våran förening hemsida Brfmimer eftersom de finns ett program som ger en insparation och ider.

Programet som jag pratar om heter Photoimpact.

 

Sedan har jag en "server" som har XP som jag använder ett styrprogram på min dator för att styra och uppdater min server utan att behöva röra den.

 

Sedan har jag radiolänkar på samma hemsida som jag änvänder Winamp till och dom måste jag ha uppdaterat på Win sida.

 

Thats it, resten av tiden blir det mac, till allt möjligt.

 

Så frågan är jag missbrukar på mac :totaltgalen:

 

Ps Jag är visserligen missbrukar, jag har en katt :citation:

 

Kollade på er hemsida. Är det du som gör den?

Tror nästan att den skulle bli snyggare om du gjorde den i iWeb, som dessutom är väldigt enkelt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att missbruka en iMac är väl snarare om man använder den som grytunderlägg eller frisbee... du verkar ha hittat rätt! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...