Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Optimal minnesallokering för Windows XP i Parallels Desktop


Ramirez

Rekommendera Poster

Jag uppdaterade nyligen min MacBook från 1GB till 2GB Ram, fantastisk skillnad...

Min fråga gäller vad den optimala allokeringen av minne är utifrån 2GB.

 

Jag brukar köra dessa program samtidigt när jag jobbar:

 

Parallels (Windows XP med Bibelprogrammet Logikos)

Safari

Pages

Mail

Keynote

ibland Word

ibland iWeb

 

Med så här många program uppe... hur har ni allokerat minnet mellan Parallels/Win XP och OSX?

Vad är det opitmala? Just nu kör jag Parallels med 640MB som reserverat minne och Window XP med 512MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva dig fram i 32 mb intervaller eller nåt för att se vilket som fungerar bäst för DIG...

 

Bibelprogrammet Logikos är det väl inte så många som har erfarenhet av (gissar jag)...men att ha Pages, Keynote, Word och iWeb öppet samtidigt verkar mycket, och onödigt (!?)..jobbar du verkligen med alla samtidigt eller kan man hitta ett annat sätt att jobba...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva dig fram i 32 mb intervaller eller nåt för att se vilket som fungerar bäst för DIG...

 

Bibelprogrammet Logikos är det väl inte så många som har erfarenhet av (gissar jag)...men att ha Pages, Keynote, Word och iWeb öppet samtidigt verkar mycket, och onödigt (!?)..jobbar du verkligen med alla samtidigt eller kan man hitta ett annat sätt att jobba...

 

Logikos kräver i och för sig inte så mycket minne.

Ibland jobbar jag med alla dessa öppna. Inte alltid.

 

De program som jag vanligtvis kör samtidigt är: Parallels (Win XP & Logikos), Pages, Keynote, Safari, mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...