Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera videoband (VHS-C) till hårddisk


iMarc

Rekommendera Poster

Jag har ett gäng VHS-C videokameraband från när barnen var små. Nu vill jag föra över dem till datorn för att kunna bränna på DVD. Någon som vet hur man ska göra? Flera olika förslag emottages tacksamt, är ute efter den billigaste lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd en DVkamera med analog ingång ( låna- hyra - köpa???)

kopiera till band för att sen via iDVD bränna skivor - antingen med funktionen som bränner skiva direkt

eller om du har mer tid gå via iMovie och redigera lite

 

(man kan också undvika mellansteget att lägga över på miniDV genom att använda kameran som "brygga")

 

 

- visst borde denna tråd ligga under rubriken "Film, Video och DVD"...

flyttas kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Flyttad.

 

Personligen har jag nyligen spelat in ett gäng Video8-band med hjälp av en Elgato eyetv Hybrid. Anslut din gamla bandspelare via koaxial, RGB eller s-video (jag använder RGB).

http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvhybrid

 

Nackdelen är att det är en USB-sticka och du måste ha USB 2.0. Jag minns inte om du hade skaffat ett sånt kort till din G4, men om inte så har Dustinhome ett Belkin 5-portars för under 200 spänn. Det var det jag köpte.

 

Eyetv Hybrid kostar 1290 kr på Apple store och frakten är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar, jag har löst problemet genom att beställa en inspelningsbar DVD-VIDEO kombo, finns sedan en adapter att köpa som ser ut som en VHS-kassett som man sätter VHS-C kassetten i. Kanske inte det billigaste alternativet men ett av de enklare skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...