Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Om man sparar sina filer i foldern documents i finder


averroes

Rekommendera Poster

ja jag undrar om jag sparar mina excel, word, samt filmer i foldern dokument som finns i finder, kommer det slöa ner min macbook?

 

i win xp så var det så om man sparade filer i my documents, la det till ju allt det där i din konto profil som ledde till att din konto blev trögare, gäller samma sak för mac?

 

vilka tips har ni för att jag ska se till att min mac inte blir trögare. jag konverterade till mac tron 2 dagar sen.

 

tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska spara alla sådana filer, Excel mm i din användarmapp (Den med huset) och i mappen Dokument.

 

Slöar inte ner datorn. Om du vill kan du lägga ett alias på skrivbordet eller nere i Dockan av Dokumentmappen.

 

Lägger du strax till höger om Papperskorgen.

post-113-1188599850_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Poca har skrivit så slöar det INTE ner din dator att lägga filer i Dokument-mappen. Däremot ska man inte ha en massa filer på Skrivbordet, då det slöar ner datorn. Anledningen är att dessa ikoner alltid är synliga, även om man inte har något fönster öppet i Finder, och att varje ikon tar några kB i anspråk från datorns minne. Om man har några hundra filer på Skrivbordet, så kan det rätt snabbt bli flera MB.

 

Dessutom kommer fönsterhanteraren att komprimera (i RAM-minnet) de ikoner som inte syns just för stunden, t.ex när ett fönster ligger framför dem, och de dekomprimeras igen när förnstret flyttas. Detta tar naturligtvis en del CPU-kapacitet. Inte mycket per ikon, men ändå.

 

Kontentan är alltså: Undvik att spara filer på Skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje gång jag öppnar msn, så finns det en 2 gb grej på min skrivbord, som ser ut som en cd enhet där det står 2 gb. vad är det för nåt?

 

 

och händer det något om jag sparar mina filer på en annan folder i macintosh HD istället för konton som kommer på i finder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...