Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Major malfunction!


Tigercop

Rekommendera Poster

Vad i hela helvete!?!

 

Jag tömde papperskorgen och plötsligt försvann hela min Film-katalog!

 

Jag hade lite problem med en filmsnutt som vägrade låta sig flyttas med hänvisning till att han låg i papperskorgen (den låg då på skrivbordet). Jag tänkte om jag tömmer papperskorgen så kanske jag kan flytta filen. Men icke... istället försvann hela min "Filmer"-katalog.

 

Vad kan ha gått snett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte som det är någon som har en idé vad som kan gått snett med min Macbook... :cry:

 

Nåväl. Nästa problem. Jag har döpt en mapp till "Filmer" och lagt den i Finder och sedan lagt tillbaka de försvunna filerna (från en backup-HD). Men filmerna vägrar dyka upp i Front Row! Vad är det för fel?

 

Mycket tacksam för svar.

 

post-17264-1189239470.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förvånad över att du skriver att du lagt mappen i "Finder" det är ju bara ett alias där.

 

Du borde lägga mappen i din Användarmapp > Filmer

 

post-113-1189240208_thumb.jpg

 

Sedan därifrån dra den till Sidofältet

Eller så har jag missförstått din handling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl. Nästa problem. Jag har döpt en mapp till "Filmer" och lagt den i Finder och sedan lagt tillbaka de försvunna filerna (från en backup-HD). Men filmerna vägrar dyka upp i Front Row! Vad är det för fel?

Mappen ska heta Movies. Ja, alla mappar har egentligen engelska namn. Det är Finder som visar svenska namn på dem. För att Finder ska visa svenska namn, eller på andra språk, så måste det finnas en fil på noll bytes i mappen med namnet .localized

 

Observera att filnamnet .localized börjar med en punkt.

Det enklaste sättet att skapa den filen är genom att starta Terminalen, och i den skriva...

 

cd Movies

 

touch .localized

 

Tryck på enter efter varje kommando.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...