Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gitarr i datorn


Edv790

Rekommendera Poster

Funkar Garageband bra att plugga in gitarren i datorn, kan man Dista ljudet, eller andra ljudeffekter till gitarren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns en mängd effekter inbyggda i programmet, och även förstärkarsimulering.

Det finns också en mängd tredjepartsplugins till GarageBand för fler inställningsmöjligheter för elgitarrer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju såklart på vad du har för gitarr men har du en elgitarr eller akustisk med pickups så går det direkt med line in, blir nog lite bättre om man kör genom förstärkare innan dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har kopplat in gitarr, välj skapa nytt spår, välj riktiga instrument, välj gitarr, där har du massa för inställda gitarr presetes, välj medhörning på, under flik detaljer kan du bläddra ner och byta och ställa in effekter.

 

Hoppas jag minns rätt, sitter inte vid musikdatorn nu. Jag själv lirar gitarr och använder Garageband duger gott och väl om man inte ska göra "proffs" grejjor

 

Kan rekomendera Guitarrig2 ett kombinerat ljudort och program med massa viruuiella gitarr effekter, förstärkare osv som går att köra som plugin till Garageband.

Guitarrig2

 

Lycka till :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju såklart på vad du har för gitarr men har du en elgitarr eller akustisk med pickups så går det direkt med line in, blir nog lite bättre om man kör genom förstärkare innan dock

 

Nej du, gitarr rakt in i en lineingång går inte något vidare. Gitarren har alldeles för låg signal, så du måste ha en förförstärkare om du vill ha en klar och stark signal utan vansinnigt mycket brus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag med en billig mixer mellan gitarren och ljudingången (typ den här)...funkar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...