Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Adium


joppe2

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har testat chat-klienten Adium ett par gånger, men det har alltid slutat med att jag ändå kör Microsofts egna program. Det får ni säga vad ni vill om, det är det som är enklast, även om adium är snyggare.

 

Främsta anledningen är att jag inte vet hur jag ska kunna se vad mina kontakter heter.

Det står bara deras hotmail adress, visningsnamnet syns alltså inte.

 

Sen är jag lite osäker, kan jag lägga in egna smileys, och kan jag se andra som har "anpassade smileys"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lägga in egna smileys men andra (som inte själva har dom installerade?) kommer inte att se dom.

 

För övrigt får du använda precis vilka program du vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Du kan ändra vilket namn de ska få hos dig genom att högerklicka på dem och välja Visa info --> Inställningar och sedan ändra Alias. Deras Visningsnamn syns när du håller musen över dem. Om du vill kan du ställa in under Inställningar --> Avancerat --> MSN att deras visningsnamn ska synas hela tiden i kontaktlistan. Du kan lägga in egna smileys under Inställningar --> utseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

specialsmileys från andra kan du som oftast se(jag har inte märkt att det inte skulle gå iaf) däremot ser de som sitter med originalklienten msn enbart de smileys som finns original(alltså de du skickar)

 

Man skall kunna ställa in så man ser visningsnamn istället för e-post. kommer dock inte ihåg var(kan kolla om ingen annnan vet och du verkligen inte hittar) däremot synns desvärre inte andras status... alltså tillägget till namnet. Så om någon heter PETER och sen skrivit till "är ute och kör på folk" så ser du enbart PETER och inget mer. Finns en haxxad variant av adium som kan visa status medelanden men den är desvärre sjukt instabil.(testat den) men det borde ju komma framöver med tanke på att det kan gå...

 

hoppas jag gett lite info som kan hjälpa dig att besluta hurvida du vill ge adium ett nytt försök.

 

Den har sina brister desvärre... men samtidigt så många fördelar att jag iaf använder den som standard....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adium har aldrig krånglat för mig, jag har använt det sen första dagen då jag blev med Mac :)

 

 

Men som andra har sagt, du får använda precis vad du vill för program!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att du inte gillar det, Adium > MSN från dag 1 för min del.

 

Och ge fasen i alla dessa anpassade smileys är du snäll, de är helt värdelösa >.<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för alla svar, ska testa det igen då och se om jag gillar det bättre nu. :)

 

Synd att du inte gillar det, Adium > MSN från dag 1 för min del.

 

Och ge fasen i alla dessa anpassade smileys är du snäll, de är helt värdelösa >.<

Mja håller inte med dig där, jag tycker att det kan vara behövligt med andra smileys ibland. Använder man inga smileys alls så ser det ut som att man är sur och irriterad eller nåt. :P

Men vi alla tycker ju olika, såklart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt

En sak jag gillar med Adium är att mina kontakters bilder kopieras över till adressboken. Dessa förs sedan över till min mobil när jag synkar! Wohoo! Helt onödigt, men en skön grej som bara funkar när macnördar har för mycket tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag gillar med Adium är att mina kontakters bilder kopieras över till adressboken. Dessa förs sedan över till min mobil när jag synkar! Wohoo! Helt onödigt, men en skön grej som bara funkar när macnördar har för mycket tid...

Jag har tyvärr ingen "flygplats" på min dator. Men annars skulle det vara en kul grej. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa att gå in i programmets inställningar. där har du en massa parametrar du kan leka runt med för att få programmet att fungera som du vill.

 

dessutom tror jag du har en länk till adiums nerladdningssida med en uppsjö av teman, ikoner och andra prylar.

 

annars kan du få länken här http://www.adiumxtras.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...