Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning till Xbox 360?


CapnViktor

Rekommendera Poster

Hellu everybody.

Igår landade min 27" HDTV och med det flyttade jag upp min Xbox 360 till rummet för att utnyttja 720p-upplösningen.

Enda problemet är den att jag inte har, eller har lust att lägga ut 800 kr på en trådlös adapter till xboxen. Och i och med detta sitter jag internetlös till min stackars Xbox. Och jag behöver internet för att kunna använda diverse Xbox-live funktioner.

 

Drygt en meter ifrån den står Alacrity, min Mac Mini. För ett år sen eller så lyckades jag totalt sabba ett LAN genom att dela ut felaktiga IP-adresser via Internetdelning.

Felet var det då att min dator var starkare än huben, så att halva lokalen fick mina adresser, och andra halvan hubens. Alltså kunde jag och de närmaste 10 personerna kopplas samman.

Iaf så tänkte jag, ifall jag ger xboxen egen IP-adress kommer det nog inte krocka någonstans. Jag vill ju trots allt bara ha åt internet. (Då Mac minin har Airport och tar internet därifrån)

Så jag kopplar ihop apparaterna med en ethernetkabel och slår på internetdelning via Ethernetmodul till datorer med Ethernet.

 

På xboxen gör jag sedan internettestet som säger att Network Adaptern är wired, men någon IP-adress får jag inte.

Går jag sedan in på "options" hittar jag en sida som klart och tydligt säger att xboxen har en IP-adress och vad den är.

 

Nu har jag förklarat problemet så nogrant jag bara kan. Hoppas någon kan vara vänlig att förklara och hjälpa mig så nogrant som bara dem kan. :)

 

Sincerly yours, Viktor Andersson

 

P.S. Jag kommer väl inte bli överkörd, rånad och lämnad naken på gatan av tanken att koppla samman en Apple-produkt med en Pyttemjuk-produkt? :P

D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...