Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

efter 5 mins inaktivitet så dämpas bakgrundsbelysningen


averroes

Rekommendera Poster

Om man inte nu använder sin macbook och låter den stå fram så sänker den skärmens bakgrunsbelysning för att spara på ström/batteri. Men samma sak händer om man tittar på en film i fullt skärm, eftersom man gör ju inget så sänker den bakgrundsbelysningen vilket leder till att man måste röra på nåt i datorn var 5e minut för att se något från youtube eller dailymotion osv normalt.

 

hur ändrar jag detta?

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar... > Strömsparare > Alternativ, avmarkera "Minska skärmens ljusstyrka automatiskt innan skärmen försätts i vila".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag skulle också kunna gissa på att du kan behöva resetta PMU/SMC som reglerar ljusstyrkan. Det hjälper om den ballar ur och inte följer de inställningar som du anger i systeminställningar. Vanlig hederlig omstart kan också hjälpa och bör provas innan. Händer det även vid full-skärm?

 

Svaret ovanför mitt är irrelevant, ser du t ex en DVD i helskärm så ska inte ljusstyrkan regleras ned. Gör den det så resetta PMU/SMC (beroende på platform)

 

PMU på PPC: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

SMC på Intel: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319-sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag läste inte tillräckligt noga.. För Youtube etc. så är nog svaret ovanför mitt korrekt förresten. Jag tänkte på när man får problem med DVD-filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quicktime har jag för mig påverkas av bakgrundsbelysningen också. Vilket är dåligt med tanke på att nog ingen vill att skärmen blir mörkare när de ser på film. VLC är det dock inga problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen alla, d räckte me första svaret, men tack så hemskt mycket för alla andra inlägg, ska spara dem för framtiden.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...